• Pistou

Sonen klagar på värk i knäna

Min son som är 3,5 år har den senaste tiden ofta sagt att han har ont i knäna. Förvisso snubblar och trillar han ganska mycket, vilket väl är vanligt i hans ålder, men jag har funderat på om det kan vara något annat. Får barn växtvärk så tidigt som i 3-4-årsåldern eller är det mer troligt att han har ont för att han ofta trillar och slår i knäna (man har ju inte alltid koll på när och hur de slår sig)?

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Svar på tråden Sonen klagar på värk i knäna
  • JennyL29

Min son är nyligen fyllda 4år. Han har klagat på ont i ben och knä sedan 2 år, så visst tror jag på att det kan vara växtvärk på de små liven även din son.
    Om det hålelr i sig kan du ju alltid gå till Bvc eller vc för hjälp om du ska ge nå n alvedon elelr nåt liknande om han har för ont.

Man kan ju lägga nåt svalt och vått på knät brukar ju hjälpa, men det bästa är väl att undersöka om det är nåt.

• Obsessed Feelings

Min son är nästan lika gammal som din och vaknar ibland på nätterna och klagar över ont i knäna. Så jag tror absolut att dom kan ha växtvärk så tidigt!

♥Jesper 5/2 -06 ♥ Jolin 17/4 -09♥
  • ChinChin

Japp! Min son också, vid tre års ålder. Jättemycket växtvärk och speciellt i knäna. Några gånger fick ha Alvedon i vällingen på kvällen. Det lindrade så han kunde sova.

• Doodelidoo

Min kille som blir fyra på lördag sa precis nu att han har ont i ena knät. Han pekar mer i knävecket. Då kanske det är normalt då.

• Smuhlan

Min son har klagat titt som tätt sen har var 2,5 år på ont i bena. Frågade BVC och de sa att det förmodligen är växtvärk, så jag började massera hans ben då han klagade och det stillade det onda ganska bra, annars kan man ge alvedon om de är alldeles för hemskt för dem sa BVC, men det har jag sluppit...

• jummie

Klart att de kan ha växtvärk. De växer ju så fort att man nästan kan se det med blotta ögat o då gör det ont!

Blir det för ont så kan de få lite alvedon till läggningsdags så de kan sova.

Svar på tråden Sonen klagar på värk i knäna