• Fidelis ad urnam

Färskpotatis - När?

Någon som vet när det brukar börja säljas färskpotatis?
    Vi åker till USA om tre veckor för att sedan bli borta en månad och kommer missa midsommarafton med alla den goda maten som min man älskar.
    Tänkte överaska honom med lite färskpotatis, gräddfilssås, sill, ägg osv osv helgen innan vi åker (alltså den 6-7 juni). Brukar det finnas färskpotatis i butikerna då?
    Har för mig att det brukar finnas redan nu, men har inte hittat det någonstans ännu.

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Svar på tråden Färskpotatis - När?
  • lia76

Här säljer de färskpotatis på hemköp, började förra veckan.
    Men är ju inte så billigt just nu

Grå grár grey szary gris cinzento
  • emme 86

Dem har färskpotatis här hemma i vår ica-affär för 19.90kr/kg så det har redan börjat komma in o borde helt klart finnas i dem flesta affärer vid den tiden.

• Fidelis ad urnam
    emme 86 skrev 2009-05-18 13:23:20 följande:
    Dem har färskpotatis här hemma i vår ica-affär för 19.90kr/kg så det har redan börjat komma in o borde helt klart finnas i dem flesta affärer vid den tiden.
    lia76 skrev 2009-05-18 13:22:53 följande:
    Här säljer de färskpotatis på hemköp, började förra veckan. Men är ju inte så billigt just nu
    Varför har ni och inte jag, SÅ orättvist! 
  • lia76
    Fidelis ad urnam skrev 2009-05-18 13:24:21 följande:
    Varför har ni och inte jag, SÅ orättvist! 
    har du kollat i ALLA butiker ni har
    Grå grár grey szary gris cinzento
  • Fidelis ad urnam
    lia76 skrev 2009-05-18 13:26:09 följande:
    har du kollat i ALLA butiker ni har
    De stora iaf, Maxi, Coop Forum, Willys och Hemköp.
    Men nada.
  • Ariel o Melodys Mom

Tom med här uppe i Sundsvall har jag sett färskpotatis för några veckor sedan.

• bitte71

Jag köpte så sent som idag på Ica Maxi, har precis gjort en mumsig potatissallad av den *mumma*

• Fidelis ad urnam

Jag köpte färskpotatis i förrgår på invigningen av Cirygross

• mooogn

Affärerna har haft importerad färskpotatis sedan påskas, typ... Den kommer från Kanarieöarna el. likn. Den svenska kommer när potatisen bestämt sig för att titta upp. I början av juni brukar det väl i.a.f. finnas svenska färskpotatis i de flesta butiker, även om den inte är så billig.

• Underbara ungar

Här säljer dom färskpotatis för 9.90 på ICA Kvantum. Även COOP har har jag sett, men dom är dyrare.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
  • bustösen

vi har svensk färskpotatis på vår lilla ica butik, hur gott som helst! iofs så kostade det typ 30kr/kg men vi var bara två som skulle äta så kosta vad det kosta vill

Svar på tråden Färskpotatis - När?