tips på hur man förbilligar liseberg
ja alltså lite tips på hur man gör lisebergsbesöket lite billigare.
ja alltså lite tips på hur man gör lisebergsbesöket lite billigare.
T.ex använda rabattkupong. Ica brukar ha rabatt där vill jag minnas, på inträdet iaf.
Äta ordentligt just före man åker dit, åker man långt kan man ta med sig en pastasallad och äta vid en rastplats just före man åker in i Gbg. Det står man sig länge på kan jag lova. Vi brukade äta runt 12 innan vi gick på lisseberg när jag var yngre, sen köpte vi nån glass och nåt att dricka när vi var där, sen åt vi först på hemvägen, runt kl22. Man har så roligt där att man glömmer bort att äta.
Sen kan man alltid ta med sig dricka och t.ex frukt in, så slipper man köpa.
jo vi tänkte ta med både mat o mellanmål eftersom vi åker direkt efter att vi hämtat barnen på dagis. Rabattkupong på åkband har jag klippt ut ur ica buffe. Sedan såg jag på hemsidan att vuxen oftast åker gratis i sällskap med barnen så där sparar man ju en slant
Vi gick ut och åt matsäck på en av gräsplättarna utanför när vi blev hungriga. Funkade jättebra, var ca 20-25 pers, hade blivit j*kligt dyrt att äte ute då då "bara" 8 var vuxna med egen ekonomi.
får man inte äta matsäcken där inne?
Vi brukar ha med en kylväska med mackor, saft, yoghurt och frukt som vi äter på eftermiddagen inne på Liseberg. Sen går vi till BurgerKing på kvällen uppe på berget vid tornet. Sen blir det ju alltid lite glass och dricka, men så gör vi för att koma så billigt undan som möjligt. Vissa lokala dagstidningar (som vår Bohusläningen) har rabatter att kamma in. I vårt fall brukar det vara att man går in två men betalar för en. Vet också att volvokortet, ica-kortet och medmerakortet har rabatter på åkpass. Kan vara värt att kolla upp.