Gravidsymtom-ont i öronen
Detta låter kanske jättekonstigt men jag undrar om någon har haft ont i öronen i början av graviditeten. Jag tycker att det värker till då och då. Nyfiken på svar.
Detta låter kanske jättekonstigt men jag undrar om någon har haft ont i öronen i början av graviditeten. Jag tycker att det värker till då och då. Nyfiken på svar.
Ja självklart, det är det säkraste tecknet på att man är gravid.
Min fråga var faktiskt ställd på riktigt. Jag försökte inte vara ironisk. Vill gärna ha sanna svar. Tack på förhand.
Fast seriöst nu, vad tror du själv?
Jag tänker så här att graviditet ger upphov till ökat blodtryck vilket kan ge huvudvärk. Ökat blodtryck kanske också kan märkas i form av att det gör lite ont i öronen.
Blodtrycket påverkas inte alls av graviditeten i början av graviditeten utan snarare i mitten eller på slutet och är ett första tecken på havandeskapsförgiftning.
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar...
Nix, du lider säkert av en hörselgångsexem , eller början till öroninflamtion snarare än att skulle vara gravid : )
jag har faktiskt fått lite ont i öronen och är gravid. Värker till lite, var faktiskt rädd att få öroninflamation. Men det märks inte jätte mycket, fast lite i öronen och lite huvudvärk.
Jag får ett tryck i öronen när jag är stressad. Kanske är det?