• JM76

Stoppning till sänggavel

Jag har äntligen tagit mig i kragen och börjat handla delar till en stoppad sänggavel, men har stött på problem. Var i hela friden hittar man stoppning, alltså skumplast, på metervara?

När jag googlar får jag hur många träffar som helst på beskrivningar, men knappt någon på var man får tag på skumplasten utan istället alternativlösningar som "vi använde ett gammalt täcke som stoppning istället".

Var handlade ni? Finns det på vanliga tygaffärer? Gärna tips på ställen i Stockholm...

• Svar på tråden Stoppning till sänggavel
  • manochtrebarn

Tygverket, S:t Paulsgatan 19. Ligger på söder. Här handlar jag mycket. De har även stoppningsmaterial och skumplast som du behöver och massor med tyger. Verkligen värt ett besök om man som jag gillar att sy och pyssla

• hundpuss

Stoff och Stil finns här i Malmö, där köpte jag stoppningen till vår sänggavel. Du kan ju ringa dom o prata med dom och fråga exakt vilken som blir bäst att beställa, för de har hemsida där man kan beställa på postorder.

Lycka till!

• brawny

Jag köpte vår stoppning på Jula. Det kallas Hobbyskum där, säljs på rulle och var inte så dyrt, kanske 300kr för hela gaveln (185cm bred och ca 160cm hög).

• JM76

Jag lägger Stoff och Stil på minnet. Nu är det lite lite tid att hinna beställa något på postorder bara (vill pyssla i helgen!), men om jag inte hittar nåt bra i Stockholm så får det bli alternativ två!

• JM76

Aha, Jula! Har de sånt?! Det finns ju i närheten av där jag bor och har förmodligen öppet på torsdag också. Bra!

• Kakgumman

Vi handlade pa Bauhaus. De hade tunna madrasser pa metervara.

• Kävlingetjej

På jysk bäddlager köpte jag nåt som heter hobbyskun tror det va 2m'*1,10 m det funkade bra

• JM76

Lysande! Massor av alternativ helt plötsligt! I helgen kaaa den där sängen bli klar.

• JM76

Det blev hobbyskum från Jysk! Kollade även på Jula och Bauhaus, men de hade inget (längre). Imorgon ska det sys!

• JM76

Tack! En lyckospark kan behövas, det var länge sedan symaskinen såg dagsljus..

Svar på tråden Stoppning till sänggavel