• kokko

gåva från gudföräldrar?

Igår fick jag den mest oväntade och glada förfrågan om jag och min sambo ville bli gudföräldrar åt deras lilla dotter som döps i sommar. Jag vart verkligen jätterörd och det känns verkligen speciellt att få den här frågan!
    nu är ju min fråga..., VAD ska man köpa som dop present? Vi vill visa hur speciellt vi tycker att det är att ha blivit tillfrågade och vi vill ju verkligen ge något som betyder något o som är minnesvärt, har ni några idéer? Och - hur vanligt är det att man läser upp tal i kyrkan som gudförälder? vart lite nervös när jag såg det...

• Svar på tråden gåva från gudföräldrar?
  • Lilla trynet

Grattis till hedersuppdraget!
    Om ni är friluftsmänniskor som gärna kommer ta ut ert fadderbarn på skogsutflykter -köp en minikånken ryggsäck.
    Är ni händiga och gillar att snickra -gör en egen gunghäst eller något liknande (gjorde vi i form av elefant -superpoppis)
    Är ni lite flummiga rymdmänniskor? -köp en stjärna.
    Lycka till!

• kokko

Oj, hjälp..haha vilka slags människor är vi tro... ;)
    gunghästen var ju ingen dum idé, funderar bla på o köpa ett äppelträd bla som dom kan plantera till lillan...mm men svårt..

• temple of love

Jag deltog i själva dopgudstjänsten och läste två dikter som mitt gudbarn sedan fick inramade plus att jag gjorde en förstoring av ett jättefint foto på honom och tryckte upp på canvasduk, jättefint och uppskattat.

Men även om man gärna vill visa med något speciellt på dopdagen tycker jag att det viktigaste man kan göra är att finnas närvarande i gudbarnets liv, till en början som ett stöd till föräldrarna och senare för barnet.

Svar på tråden gåva från gudföräldrar?