• syssling

Progynon & viktuppgång?

Jag har en fråga till er som stimulerats inför FET:

Har ni märkt viktuppgång under denna tiden? Jag äter Progynon och har nog lagt på mig 2-3 kg :( Inte så kul. Visst jag tror inte att hela denna viktuppgången kommit under dessa drygt två veckor men i alla fall 1,5-2 kg. Någon som upplevt detta? Och har ni naturligt tappat dessa kilon sedan? Förlåt detta kanske låter som en fåfäng fråga men det är verkligen inte så jag menar. Tycker det är jobbigt (och kommer bli dyrt) att inte byxorna sitter bra när det INTE beror på graviditet - då tar jag gärna den smällen :)

Mvh syssling

• Svar på tråden Progynon & viktuppgång?
  • AlvaMari

Jag undrar också. Såvitt jag förstår så är Progynom östrogen. Själv tar jag Femanest och tycker jag har gått upp minst 3 kg. Allt beror nog inte på medicinen men jag har aldrig gått upp så mkt på så kort tid. Så, först gick jag upp 1-2 kg när jag tog sprutorna. Sedan 3 kg till. Börjar oroa mig att detta ska påverka förmågan att bli gravid, jag börjar ligga nära BMI för fetma!

• Dianthus

SYssling. Jag har också gått upp ca 2 kg av progynonbehandlingen. Har inte slutat med tabletterna än.

• Spargris

Jag har gått upp ung. 8 -10 kg sen jag började med hela IVF och alla hormonbehandlingar!!

• syssling

Spargris: ja du helt plötsligt verkar mina kilon fåniga mot dina. (Jag har i och för sig gått upp mer nu ... men är gravid). Har du fått någon förklaring av läkarna till varför du gått upp såpass?

• Spargris
    syssling skrev 2009-06-24 21:11:03 följande:
    Spargris: ja du helt plötsligt verkar mina kilon fåniga mot dina. (Jag har i och för sig gått upp mer nu ... men är gravid). Har du fått någon förklaring av läkarna till varför du gått upp såpass?
    Näe.. utan att det är mina hormoner.. Eller min kropp gillar dem De är inte lätta att få bort ska gudarna veta.. nu har säkert inte alla kilon kommit från dem, något eller några har jag nog ätit mig till
Svar på tråden Progynon & viktuppgång?