• mamlan

Vad hitta på som turist i Malmö?

Ska till malmö i sommar med en kompis. Vad ska man inte missa när man är där? Vi har planerat en sväng till köpenhamn men i övrigt vet vi inte så mycket om vad man kan göra, tips mottages tacksamt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-28 22:41
    Hej, gärna lite fler tips på bra, prisvärda och gärna lite billigare matställen..

• Svar på tråden Vad hitta på som turist i Malmö?
  • Extramoster

Västra hamnen och Turning Tourso är värt ett besök

• Linda1976
    evaoregon skrev 2009-05-18 22:22:42 följande:
    Konditor Hollandiawww.hollandia.se/old/index.htmhar smaskiga bakverk!
    Håller med

OCh såklart måste ni åka "Rundan" (båttur i kanalen, avgår vid Centralen).

Ska ni shoppa så säger jag S. Förstadsgatan och neråt Centralen (eller åt andra hållet, beroende på var ni börjar Skippa Entré - SÅ överskattat.

Är ni sugna på kultur så är faktiskt museét värt ett besök Och kanske en liten promenad i Pildammarna.

Och kom ihåg: ÄT GLASS PÅ DROTTNINGTORGET. Nu har jag glömt vad stället heter, men det är bara att se var kön ringlar... Italiensk handgjord äkta glass - to die for!!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • mamlan

Nu börjar resan närma sig..några fler tips?

• Bam
    isisisis skrev 2009-06-11 19:52:44 följande:
    Jag hade åkt en timme till...till Köpenhamn istället
    Malmö har faktiskt sina sevärdheter. Men jag kan hålla med, Köpenhamn är snäppet bättre.

Och du som skrev att Èntre är överskattat, nämn ett annat köpcentrum i Malmö som har lekland med barnpassning, bio och bowling.
    Jag dansar aldrig nykter!
  • isisisis
    Bam skrev 2009-06-11 19:57:23 följande:
    Malmö har faktiskt sina sevärdheter. Men jag kan hålla med, Köpenhamn är snäppet bättre. Och du som skrev att Èntre är överskattat, nämn ett annat köpcentrum i Malmö som har lekland med barnpassning, bio och bowling.
    Entre är ett supermodernt köpcentra,helt i stil med de som finns ute i övriga europa.

På tiden vi får ett i samma stil här.

Överskattat? ja var hittar du ett likadant i Sverige?
  • mamlan
    isisisis skrev 2009-06-11 19:52:44 följande:
    Jag hade åkt en timme till...till Köpenhamn istället
    Jodå, dit ska vi oxå, men blir huvudsakligen malmö..mest för att vi aldrig vart där tidigare. Köpenhamn har vi vart i , men malmö passerade vi bara då.
  • Bam
    isisisis skrev 2009-06-11 21:03:14 följande:
    Entre är ett supermodernt köpcentra,helt i stil med de som finns ute i övriga europa.På tiden vi får ett i samma stil här.Överskattat? ja var hittar du ett likadant i Sverige?
    Ja, det undrar jag med.
    Jag dansar aldrig nykter!
Svar på tråden Vad hitta på som turist i Malmö?