• Bobousch

gravid på bröllop i sommar- klänning??

Hjälp! Jag ska på bröllop helgen efter midsommar och är gravid, vart hittar man en klänning?? Ingen långklänning men en elegant knälång klänning.

Har letat igenom i stort sett alla webbshoppar som man hittar via google, och i stort sett alla klänningar är ju i trikå och hur festligt är egentligen det??

Bor i värmland så utbudet är ju inte särskilt stort här :S Jag hinner tyvärr inte att besöka huvudstaden eller dylikt för att köpa denna klänning... Om nån har något bra tips på butiker i Karlstad eller Örebro så kan jag sträcka mig att åka dit, men annars är det via nätet som gäller.

Så vida ingen har en begagnad att sälja?

• Svar på tråden gravid på bröllop i sommar- klänning??
  • annasmor

Tycker att denna är jättefin. (den långa blommiga) Ska själv ha den på bröllop.( är dock inte gravid)
    Den är tyvärr inte knä lång som du ville ha. Den är väldigt vid under bysten så att magen får plats.

shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S

• Bobousch
    annasmor skrev 2009-05-18 20:33:41 följande:
    Tycker att denna är jättefin. (den långa blommiga) Ska själv ha den på bröllop.( är dock inte gravid)Den är tyvärr inte knä lång som du ville ha. Den är väldigt vid under bysten så att magen får plats.shop.hm.com/se/shoppingwindow...
    alla klänningar inom den kategorin kom upp... vilken menar du?

Fler förslag?
  • Skorpan08

Jag ska också på bröllop i sommar och är gravid(v 22 nu). Jag hittade flera klänningar på kappahl, visserligen inte gravidklänningar men med bra vidd i. Jag köpte en av dom

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Bobousch

ja jag försöker även titta på webshoppar utomlands mestadels amerikanska och engelska så man förstår det som står, kollade på den tyska men jag kan ju inte direkt tyska... :S

Skorpan08 skrev 2009-05-18 20:37:29 följande:
    Jag ska också på bröllop i sommar och är gravid(v 22 nu). Jag hittade flera klänningar på kappahl, visserligen inte gravidklänningar men med bra vidd i. Jag köpte en av dom
    Den var fin men lite för casual för min del,men alla förslag är mer än välkomna
  • Skorpan08
    Bobousch skrev 2009-05-18 20:48:03 följande:
    ja jag försöker även titta på webshoppar utomlands mestadels amerikanska och engelska så man förstår det som står, kollade på den tyska men jag kan ju inte direkt tyska... :S Den var fin men lite för casual för min del,men alla förslag är mer än välkomna
    Dom har fler fina klänningar på Kappahl. Du får gå dit och titta.
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Bobousch

Ja jag kanske får ta och göra det

• lokisse
    Bobousch skrev 2009-05-18 20:48:03 följande:
    ja jag försöker även titta på webshoppar utomlands mestadels amerikanska och engelska så man förstår det som står, kollade på den tyska men jag kan ju inte direkt tyska... :S Den var fin men lite för casual för min del,men alla förslag är mer än välkomna
    om du hittar nagot sa kan jag översätta
  • annasmor
    Bobousch skrev 2009-05-18 20:35:05 följande:
    alla klänningar inom den kategorin kom upp... vilken menar du?Fler förslag?
    Jag menar den långa blommiga som är vid direkt under bysten. Den går lite åt det
    pastellfärgade hållet. Blev du klokare :)
  • Bobousch
    annasmor skrev 2009-05-18 20:56:26 följande:
    Jag menar den långa blommiga som är vid direkt under bysten. Den går lite åt detpastellfärgade hållet. Blev du klokare :)
    Den långa? För 398? hmm vet inte om jag blev nå klokare...
Svar på tråden gravid på bröllop i sommar- klänning??