• TweetyUllis

Påslakan etc till spjälsäng

Är det verkligen bara på "babyaffärer", t ex Babyproffsen, som det finns att köpa påslakanset till spjälsäng? Har kollat på så många ställen, men hittar inga. De är ju så pass dyra på Babyproffsen, eftersom det är "specialföretag" som gör dem... (Hur kan så små påslakan etc vara dyrare än till vår dubbelsäng???)

• Svar på tråden Påslakan etc till spjälsäng
  • Dezzie

Jag har köpt mycket på Tradera, jättefina. Helt nya och jag har nog gett max 179 :-. *kram*

• Kalina

Ett tips !!

Vi gjorde så att vi tog gamla lakan och sydde om till lagom storlek till spjälsängen. Bäbisen får mjukare lakan på det sättet och det blir mycket billigare i plånboken.
    1 stort påslakan blir 2 påslakan till bäbisen. Samma gäller underlakan och örngott.

• Lilla K

IKEA och Jysk har barnsängkläder. Tänk dock på att de har andra mått på sina sängkläder och täcken och sånt, än barnaffärerna.

Är du lite sykunnig och har ork och vilja kan man sy sängkläder själv! Vi har massa enkellakan i garderoben, och eftersom vi inte använder dem så sydde jag barnsängkläder av dem. Köpte lite barntyg (typ Bamse) och piffade upp med. Det är bara lite raksöm och sicksack, t o m jag klarade av det! Hör av dig om du vill ha tips och råd och se bilder!

• Dezzie

vilken ide!!!!! Så långt tänkte aldrig jag...Det ska jag göra till nästa bebis Tack för tipset Kalina

• Lilla K

Jag köpte lite tyg för typ 300 kr. Det tyget samt gamla lakan blev 4 kompletta set! 4 hela set för 300 kr och lite blod, svett och tårar - det är min stil!

• Knubben

Vet inte var du bor, men jag köpte ett jättefint lakan set (kuddvar + påslakan + underlakan) på Ullared för 79:-.

• mia1968

Annars så har IKEA superfina bäddset till spjälsängar för 89 kr och uppåt. Jag har själv "tassa igelkott och pellejöns" och det är kanonhärlig kvalitet. Dessutom finns det underlakan med resår på undersidan som gör att lakanet ligger helt stilla... också himla praktiskt

• Skruyy

Lilla K: Lämna gärna lite tips och bilder på de sängkläder du sytt. Jag ska iväg och köpa en symaskin vilken dag som helst, så jag är inspirerad av att börja sy men jag skulle behöva lite tips på hur jag kan göra...

Svar på tråden Påslakan etc till spjälsäng