• SimonsTilda

Hallonbladste

Ja, äre någon som försökt mäe hallonblads te, för att snabba på att förlossningen ska börja? Min syster drack de i några veckor, vet int riktigt hur många, tre tror jag. o när hon kom in på en bedömning 9 dagar före bf, så va hennes livmodertapp helt utplånad o hon va 1.5 cm öppen .. Någon mer som testat ? Hur lång tid tog de för er?

• Svar på tråden Hallonbladste
  • Oceansoul

Jag började dricka det 3-4 veckor innan beräknad fl, gick ändå över 13 dagar.

• Boa

Jag har druckit det i tre veckor nu, tre koppar om dagen. Har BF imorgon, men tror det tar nån vecka till. Tror inte det gör så mycket skillnad, men det är gott :)

• LBochDS

Har också provat, din bebis kommer när han vill! Däremot kan hallonbladste hjälpa att stärka livmodern även efter förlossning & om inte annat får man i sig vätska...

• decibella

Men d e alltså bara hallonBLADSte som hjälper eller är bra för en? inte hallonte?

• Oceansoul

Nä, det ska va hallonBLADSte, finns att köpa på hälsokosten. Vissa säger att det funkar men för vissa som mig funkade det inte. Men det ska va bra mot att man inte ska blöda så mycket.

• LBochDS

Det är BLADET du vill åt inte frukten!

• Lundell

Jag köpte "Rasberry Leaf Tea" på hälsokosten. Det är i påsform och blir rött. Är det rätt te jag fått tag på? Jag frågade på affären också, och hon sa att det var det teet som gravida brukade köpa, men det kan ju funnits andra som också köpt fel te.

• Charmeuse
    Lundell skrev 2009-05-20 11:28:48 följande:
    Jag köpte "Rasberry Leaf Tea" på hälsokosten. Det är i påsform och blir rött. Är det rätt te jag fått tag på? Jag frågade på affären också, och hon sa att det var det teet som gravida brukade köpa, men det kan ju funnits andra som också köpt fel te.
    Kanske bara är nått färgämne i som gör att det blir rött? Eller att det är både blad och frukt, men heter den "Raspberry Leaf Tea" så borde det ju vara blad i om man säger så. funkar säkert det också
  • Charmeuse

Kan man få ont i ryggen av att dricka hallonbladste? Känns som det är någon slags konstiga förvärkar/sd för mig för jag brukar aldrig få det annars. Det är ganska långt upp i ryggen så det är liksom inte som man kan få vid mensvärk.

Svar på tråden Hallonbladste