• Trixabus

Tidig graviditet och inga känningar

Hej alla!

Här tänkte jag vi kunde samlas som precis har testat positivt och inte har några direkta känningar. Själv testade jag positivt i lördags (16/5-09) och idag (19/5-09) är jag i vecka 6 (5+3) och känner ingenting, inget illamående, inga spända bröst, ingen hunger, ja kort sagt ingenting. Mina bröst var lite lite lite större precis när jag testade positivt, men nu, känns det som om dom har krympt - är så rädd för missfall har ett bakom mig.

Välkomna att skriva om allt och ingenting.

• Svar på tråden Tidig graviditet och inga känningar
  • Trixabus

Jo det var så sant så, jag tänker åka och handla ytterligare graviditetsstickor idag, om strecken blir svagare är det inga bra odds och strecket lika starkt som innan känns det lite lite bättre. Kram

Hur får ni tiden att gå? Själv skall jag på VUL den 2: juni - om jag hinner dit.

• Trixabus

Har nu tagit ett nytt test och det var ett tydligt streck, skönt - so far so good. Men dock konstigt att brösten känns mindre, hur är det för er?

• hoppsanhejsan

jag är i v5+6 och känner inget mer än lite värk i magen ibland... försöker tänka så lite som möjligt på missfall, inget man kan påverka ändå, sker det så sker det, vill inte förstöra mina kanske enda dagars graviditet man får i livet i så fall, finns ju ingen garanti att man plussar igen...

• Trixabus

Jag försöker också slå bort tanken på MF, men det är inte så lätt, kan inte låta bli att tänka på det - vill inget mer än att känna lycka, ment tyvärr känner jag mest rädsla...
    Det tycks ju som om de flesta känner något...

• hoppsanhejsan

sant, alla rabblar upp en massa symptom! men alla är vi olika! bara räkan mår bra så kan jag ta vilka symptom eller icke-symptom som helst! försöker se varje dag som en triumf, ytterligare en dag som man får vara gravid! att nå ända fram känns lite overklig just nu, som en dröm, vet inte när man börjar våga hoppas.... bör nog passera v. 12 samt att man får se på vul att den lever, då ska jag nog hoppas lite mer

• hoppsanhejsan

...eller ja hoppas gör jag ju redan nu men du vet, våga släppa på de mentala spärrarna!

• Trixabus

Vill känna något i brösten, men icke, dom känns mindre, hoppas det inte är MF på gång, så var det förra gången...- suck

• Trixabus

Många som tittar in, men ingen skriver något - synd. Själv har jag inga direkta känningar, som vanligt, brösten är något större än vad dom brukar vara, fast det ändras fr en dag till en annan. Hur går det för er?

• Trixabus

Jo, jag läst någonstan att idag skulle hjärtat börja slå, om allt är som det skall. Sjunger snälla snälla till grodan i magen.

• Lillsnörpa

Här är en till som inte känner något speciellt. Är i början av V6. Är orolig och skulle gärna känna någonting... men det kommer väl. Men jag kände inget med dottern heller riktigt så här tidigt. Illamående & kissnödig på nätterna var det första som kom då, i V7-8.

Svar på tråden Tidig graviditet och inga känningar