• Lykiska

Vad använder ni pesto till?

Jag har två burkar pesto hemma, en röd och en grön. Ös på med tips på vad man kan använda dem till så att de inte blir stående här hemma!

• Svar på tråden Vad använder ni pesto till?
  • ingrid79

Brukar äta det till pasta med riven parmesan över. Mums

• Katarina m Leon o Matteo

Jag brukar använda pesto på pizzabotten, i pasta (antingen i pastasallad eller varm tagliatelle), på potatisklyftor i ugn bl.a.

• Betty Boop

Jag brukar:

-Blanda pesto med pasta som det är.
    - Göra en pastasås med grädde och blanda i pesto.
    -Göra pesto-lax. Bre pesto på laxfilé strö över riven ost o in i ugnen på 200 grader i ca 20 min. Servera med ris.

• Prepp

Fräs kyckling/bitar i en stekpanna vitpeppra och salta, vispa upp grön pesto med creme fraiche och vitlök. In i ugnen ca. 200 grader tills det är klart. Servera med ris. Asgott!

• Lykiska

ingrid, det kan vara nåt att ta till när sambon föreslår att vi ska äta pasta med stekt ägg till middag. Ska testas!

• yawsa

pa rostade eller harda mackor :)

• emme 86

Ja brukar alltid smeta ut en burk med grön pesto på en stor färsk laxfile o sen in i ugnen, servera med färsk pasta. Hur gott som helst!

• Flerbarnstokan

grön pesto, bred ut över laxbitar, in i ugnen, kanske hälla lite matlagningsgrädde över (godast mn lite mindre nyttigt), serveras med ris.

• Maadeleine
    emme 86 skrev 2009-05-19 12:07:54 följande:
    Ja brukar alltid smeta ut en burk med grön pesto på en stor färsk laxfile o sen in i ugnen, servera med färsk pasta. Hur gott som helst!
    Samma här! Sen till pasta är det dödsgott
Svar på tråden Vad använder ni pesto till?