• Anonym

Gifta sig i hemlighet

Vi har inte någon nära kontakt med vår släkt och träffas i stotr sett bara några få gånger per år.
    Nu planerar vi bröllop men för min del får det gärna vara litet och intimt utan någon annan närvarande.
    Min blivande man tror att de kommer ta illa upp om vi gifter oss hemligt.

Finns det någon här som gift sig hemligt eller som varit med om att någon vän, släkting gjort det?
    Hur blev reaktionerna? Positiva eller negativa?

• Svar på tråden Gifta sig i hemlighet
  • Axels och Annies mamma

Min bror och hans fru gifte sig i hemlighet med bara familjen med(föräldrar och syskon med respektive) i rådhuset sedan tog de in på hotell själva. Ingen annan i släkten eller vänner visste det. De hade sedan en större 1-års fest för sin dotter där de berättade att de hade gift sig. Jag har inte hört eller sett några sura miner, var och en gör väl som de vill.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • Anonym

min systers mans bror gifte sig utan att säga något. dom bodde dessutom grannar och umgicks dagligen. lite tråkigt att dom inte sa någonting innan, och inte heller efteråt. det fick dom höra på annat håll. men man gör ju som man vill

• Anonym

Vi har tänkt att gifta oss och sedan inte göra så stor affär av det, vi kommer inte meddela alla efteråt utan tänker att det kommer komma fram ändå.

• mångmamma

Vi gifte oss i hemlighet!
    Kyrkan och klänning och hela köret men inga gäster alls.
    Hade (och har) dålig kontakt med min familj, makens föräldrar skilda, vi tyckte inte att det angick några andra mer än oss.
    Min mamma blev sur, en av mina kompisar med, resten gratulerade.
    Ca en månad senare hade vi en liten fest hemma hos min svärfar där de som ville
    kunde gratta!
    I höst firar vi 20 år!

• Anonym (ME)

vi vill gifta oss hemligt. eller hemligt och hemligt. vi kommer välja att åka utomlands och göra det, precis som vi gjorde med förlovningen. fick skit av min syrra men det struntar jag i. jag och min sambo gifter oss för oss, med andra ord väljer vi dom som ska vara med i själva akten och det är jag, han och våra barn.

det är ingen rättighet och vill dom gratta er får dom väl göra det i efterhand. vi satte ut annons i tidningen på förlovningsdagen och jösses vad sms som kom till oss den dagen.

• Anonym (LV)

Vi drog till Las Vegas och gifte oss i smyg och sen berättade vi för de närmsta när vi kom hem. Ingen blev sur och alla gratulerade oss.
    Vi är båda så nöjda. Det blev verkligen våran dag! Vi har filmat hela ceremonin, men vi har inte visat den för någon, för det ska bara vara våran dag.

• Anonym

Vi kommer gifta oss hemligt, lite enkelt och sen bjuda våra familjer på en restaurang..
    Vet att det kommer bli mycket sura miner i sambons släkt, dem blev vansinniga och klagade i ett år efter att sonen fötts eftersom vi vägrade ha ett dop, ingen av oss är troende eller ens med i kyrkan så varför skulle vi döpa sonen liksom..
    Har redan fått höra att alla vill komma på värsta bröllopet och att dem blir sura ifall vi skulle göra det själva..men vi vill ha det så..bara vi två och barnen..
    Så nu när nån frågar om vi ska gifta oss säger vi bara att det kanske blir så nån gång men inte nåt planerat.., men vi gifter oss nog redan i år kanske..

Mina föräldrar gifte sig innan syrran föddes och sen satte dem in en annons i tidningen, inga sura miner då..folk blev väl lite snopna..men ingen blev arg!'
    '
    Vill ni gifta er hemligt så gör det! Skit i vad andra säger!

• riskakan

Jag känner ingen som har gift sig hemligt, men flera som har skippat större gippon.

Ingen har tagit illa upp vad jag vet. Det är väl för 17 ingen rättighet att få gå på bröllop?

• zoftnezz

Spelar väl ingen roll. Man gör väl som man vill??

• Anonym

Vi skulle gift oss hemligt, men kom på att vi meddelar att vi gifter oss, men att vi gör det själva 3 minuter i råd huset. Alla accepterade det och fattade att vi inte var intresserade av stor fest för alla andra.

Vi gick ut och åt jag min man och våra barn efteråt och det var jätte skönt att det var så enkelt.

• Anonym (det bästa)

Vi gifte oss i smyg. Utomlands faktiskt. Vi tog vårt pick och pack och drog till kanarieöarna. Ungefär 6 månader före vigseln kontaktade vi svenska kyrkan där som hjälpte oss med alla papper.
    Det var helt klart värt det. Efter vigseln fotade vi oss med mobilerna och skickade mms till föräldrarna. De blev förvånade men mest glada för vår skull.

Det är er dag, låt inte andra bestämma hur ni ska fira er dag! Bröllopsfest kan man ju ha när man firar ett år eller tillochmed senare. Om man vill.

• Anonym (mia mia)

Ja jag vill oxå gifta mig mindre, kanske inte ensamma..
    Jag vill dela den dagen med dom som står mig riktigt nära.
    Släkt "vänner" som jag inte har nära kontakt med eller dom som man bara träffas och säger hej typ och inget mer..

Utan våra föräldrar, syskon m fam (och killen mor/farföräldrar om dom kan vara med, bor lite utspritt i Sverige..) Några nära vänner som verkligen funnits med en genom goda och jobbiga tider i livet.

Sen är det ju en pengafråga oxå.. Visst vore man miljadär så hade många fler kanske fått komma.. Eller Nä då hade vi ist haft en helsikes brakfest för våra nära!

Lycka till TS!

Svar på tråden Gifta sig i hemlighet