• Odens Ängel

Aurorasamtal, hur långt?

Hej!
    Ska på aurorasamtal imorgon och nu är jag bara lite nyfiken på hur långt ett sånt samtal brukar vara.
    Vad gör man, sitter man bara och pratar eller går man runt och tittar, hur många bm pratar man med och är det bara jag eller en hel grupp med förlossningsrädda som kommer att vara där samtidigt?
    Tacksam för svar!
    //Maria

• Svar på tråden Aurorasamtal, hur långt?
  • skrotis78

Jag har varit på flera Aurora-samtal i Uppsala. Man pratar med en bm och är ensam under besöken med henne, om inte din sambo är med såklart. Mina besök har tagit mellan 1 och 1½ timme varje gång. Man pratar mycket om sin rädsla och vad den beror på, hur man ska göra för att övervinna den, förlossningsplanering mm. Har även fått göra besök på förlossningen och kikat på hur förlossningssalarna ser ut.

• Odens Ängel

Oki, så det är inte bara ett besök utan flera man gör eller?
    Imorgon kan inte min sambo följa med tyvärr (han har följt med på ALLA hittills, men imorgon går det verkligen inte) men han får alltså följa med?
    Trodde det bara var jag som fick komma

• skrotis78

Skriv gärna i min inbox så kan jag berätta mer om du vill. Jag har pga min förlossningsrädsla nu fått alternativet att föda med planerat snitt. Är i v. 37 nu.

Svar på tråden Aurorasamtal, hur långt?