Hjälp! Titthålsoperation eller inte
Fick veta idag av läkaren på KK att jag har en "cysta" på äggstocken, var dit tidigare pga blödning och smärta som visade sig vara missfall.
Läkaren såg direkt en 3-4 cm stor cysta som han kallade det på äggstocken och ville jag skulle komma tillbaka efter ett par dagar.
Så nu var jag dit igen och läkaren jag hade nu sa direkt att det inte var farligt med "cystor" eller blåsbildningar vad han nu kallade det och det var inget att oroa sig för.
Sen gjordes VUL igen och tydligen så finns det något inne i denna cysta som han inte kunde säga vad det var så nu ville han jag ska ta bort äggstocken....
Blev så paff ena stunden är allt ok och ingen fara nästa sekund ska jag opereras och hela äggstocken ska bort...
Har barn sen tidigare med en annan men vill gärna ha ett barn med min nya och vet inte hur mycket borttagandet av äggstocken kommer att påverka det
Har hört att cystor kan leda till missfall och svårigheter att bli gravid så vet nu inte hur jag ska göra
Gör jag inte operationen så kanske jag får missfall igen eller får svårt bli med barn
och gör jag operationen så blir det väl svårt att bli med barn då också men risken för missfall kanske minskar
Vad tycker ni?
Jag själv tycker det känns onödigt att göra den då jag inte har några besvär alls av den.
Det kan sticka till lite i sidan ibland, det är det enda jag har kännt av den.
Dela gärna med er av era erfarenheter