• Anonym (gravid)

städjobb+gravid?

Är i vecka 17 och söker städjobb. Tyvärr finns inga andra jobb här inom de andra områden jag har erfarenhet av.

Lite orolig för detta ibland fysiskt krävande jobb. Visst klarar jag av det nu men om några veckor? och om man ska berätta vid intervju? jag får ju lätt nej om jag berättar. Och dölja det kan jag väl bara göra några veckor till.

Någon som arbetat som städare och varit gravid? Har ni kunnat jobba utan problem?

• Svar på tråden städjobb+gravid?
  • Anonym

jag arbetar som städerska och är gravid, jag har fortfarande inte sgt något, det behöver man inte göra förren två månader innan bf.
    men foglossningen är inte så rolig direkt.

• Anonym

jag jobbade i städet inom hemtjänsten när jag blev gravid och blev sjukskriven i v 22 för foglossning.... det kan bli tungt

• Anonym

Jag hade lugnt kunna ta ett städjobb som gravid, men hade fått sluta det jobbet efter v. 27+0 nån gång pga sammandragningar osv.

Jag är i v. 31+0 och städade lägenheten för några dagar sen (en etta) och det tog mig en hel dag eftersom barnet vänder sig stup i kavrten och då kan jag inget annat än sätta mig ner och vänta tills det är över och så dyker sammandragningarna upp lite då och då.

• Anonym (städfia)

Jag jobbar och jobbade som städare när jag var gravid, jag hade inga problem med att jobba, fick väl tänka lite extra på att inte lyfta för tungt och endel sa att man inte ska tvätta fönster o sånt med armarna uppåt för då kanske det kunde starta för tidigt. Jag fick jobba med lite lättare sysslor oxå o jag berättade tidigt att jag var gravid just för att det var diskussioner om lite omflyttningar så de tyckte att de behövde tänka på såna saker då, inte i negativ aspekt.
    Jobbade ända fram tills man måste gå på mammaledigt.
    Dock fick jag inte jobba nätter, plockade även disk på en nattklubb. Men det var ju för att folk är oberäkneliga när de fått alkohol i sig...det var ju lite off topic.Men visst kan man städa fast man e gravid

• JanHelge

Nuförtiden är väl folk lite otränade för fysiskt arbete. Men jag tror inte det är farligt. Förr gick ju kvinnor och körde plog med häst på åkrarna till dom fick värkar.

• Anonym

Jag städar och är gravid, vissa moment kan bli kniviga att göra så småningom, men jag kör så länge det går

Svar på tråden städjobb+gravid?