Ikeas köksluckor
vi har tänkt köpa nya köksluckor på Ikea men det verkar som att de inte har alla luckor som vi behöver, alltså vi har mått på två av våra luckor som Ikea inte har. Är det någon som vet om man kan måttbeställa luckor på Ikea??
vi har tänkt köpa nya köksluckor på Ikea men det verkar som att de inte har alla luckor som vi behöver, alltså vi har mått på två av våra luckor som Ikea inte har. Är det någon som vet om man kan måttbeställa luckor på Ikea??
Jag tror inte IKEA har måttbeställda luckor, men jag har ingen erfarenhet av det.
Vi har också annorlunda skåpmått i köket än IKEAs standardmått.
Ett skåp på 70 cm löste vi genom att ta en lucka som var 40cm och en som var 30cm. Det ser absolut inte konstigt ut alls utifrån när luckorna är stängda.
Det är ju så synd om vi inte kan köpa Ikeas luckor. I vårt kök har vi ett sk handduksskåp och det kan jag inte se att Ikea har. Jag vet inte hur vi ska lösa detta. Skit.
Nepp, måttbeställa går inte. Sen beror det ju på vilket kök ni vill ha.....det finns ju kök hos t ex Marbodal som ser nästan exakt lika ut. Vi tänker komplettera vårt IKEA-kök med ett 20-skåp från Marbodal. Tror ingen kommer se skillnaden.
Eller också byter du ut handuksskåpet mot en Perfekt vinhylla som man kan ha kokböcker och andra småpryttlar i också.
www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&productId=34226&langId=-11&parentCats=10110*10652
Måste bara få lov att säga:
Åh vad trevligt Malia75 med ett seriöst och bra tips!
Jag har absolut inget med den här tråden att göra egentligen, men jag satt och kikade och blev bara så glatt överraskad av att någon verkligen ansträngde sig för att hjälpa TS med sitt dilemma utan att "ha blivit uppmanad". Det kändes så schysst och trevligt!
Malia75: Tack så jättemycket för tipset. Det kan ju funka med att sätta in en sådan hylla för jag tycker att handduksskåpet är ganska onödigt. Vi har tyvärr ett problem till och det är vårt hörnskåp där inte heller Ikeas lucka passar. Vilka luckor är det som Marbodal har ungefär likadana? Vi vill ha vita luckor i vårt kök.
Vi ska sätta in Ädel vit och Marbodal har luckor som ser väldigt lika ut (i alla fall i katalogen....har inte kollat in dem i verkligheten). Köp en lucka på IKEA, åk till Marbodalbutik och jämför, sen kan man lämna tillbaka luckan på IKEA:
Vilken bra tråd! Jag vill också ställa en fråga till er Ikea-gurusar
Vi ska riva köket och göra om allt från scratch. Men vi har en sån gammal "låda" som står på sniskan (höjden), med ett bakbord i. Skulle väldigt gärna vilja ha kvar den. Fiffigt och praktiskt som rackarn när man har ett smalt arbetskök med matsal utanför.
Blir ett faktumkök.
Nån som har något tips?
Menar du att bakskivans rygg är "skåplucka"?
Precis!