• pönz

Hjälp hjälp, jäkla skit-Windows Mail öppnas hela tiden och gör mig GALEN!

Min dator löper amok eller nåt och jag vet inte hur jag ska stoppa den.
    Började med att jag installerade MSN och Live Mail + Live photo gallery eller nåt vad det nu heter.
    Men sen puckade sig datorn på nåt vis och Live Mail funkade inte (jag har hotmail) så jag tog bort det. Tog även bort MSN och det andra bara för att rensa lite då något uppenbarligen var fel så jag tog då bort hela skiten.

Och vad händer? Jo Windows Mail (fd outlook) dummar sig och tror att det är min mailklient. Men det är det inte! Det öppnar sig hela tiden och säger att jag har nya mail i min inbox fast jag inte har det. Jag har inte ens kopplat Windows Mail till mitt hotmailkonto så HUR skulle jag kunna få mail där? Hela inboxen är liksom tom.

Och den startar om och om igen och så kommer det upp ett kuvert nere i högra hörnet och så fort jag avslutar programmet så öppnar det igen var tionde sekund ungefär.

JAG BLIR TOKIG! Man kan ju inte göra nånting på datorn eftersom mailprogrammet kommer "över" alla andra program var tionde sekund. Sitter nu och skriver detta på annan dator (om någon undrar).

Snälla HJÄLP!

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • Svar på tråden Hjälp hjälp, jäkla skit-Windows Mail öppnas hela tiden och gör mig GALEN!
  • Kyle

Programmet är säkert inställt att autostarta då Windows startas. Om du ändå inte använder Windows Mail, varför inte bara avinstallera det, så blir du av med problemet.

• pönz
    Kyle skrev 2009-05-19 18:32:23 följande:
    Programmet är säkert inställt att autostarta då Windows startas. Om du ändå inte använder Windows Mail, varför inte bara avinstallera det, så blir du av med problemet.
    Hej! Det går ju inte att avinstallera det. Har försökt. Men det är typ integrerat i Vista så det är liksom tvunget att vara där. Det har jag iaf fått förklarat för mig men jag tycker det borde gå att avinstallera...
    Nej det är inte inställt på att autostarta... Och även om det vore det, varför startar det automatiskt var tionde sekund och säger att jag har mail fast jag inte har det... skitstörigt.
  • mifa

Du har gjort ett litet misstag.

När du installerade MSN så kopplade du automatiskt ditt livelogin som troligen är ditt hotmailkonto till msn?

När du sedan avinstallerar det så lämnar den över till nästa generation för att hantera din mail. dvs windows mail.

Öppna internetexplorer. gå till verktygs menyn. välj internetalternativ.
    under programfliken ändra e-post program från windows mail till det programet du vill använda

• pönz
    mifa skrev 2009-05-23 01:52:09 följande:
    Du har gjort ett litet misstag. När du installerade MSN så kopplade du automatiskt ditt livelogin som troligen är ditt hotmailkonto till msn? När du sedan avinstallerar det så lämnar den över till nästa generation för att hantera din mail. dvs windows mail. Öppna internetexplorer. gå till verktygs menyn. välj internetalternativ. under programfliken ändra e-post program från windows mail till det programet du vill använda
    Hej du. Tack för ditt svar. Jag kan inte ens svara i denna tråden eftersom datorn gör mig galen och jag har bara en gammal j-a reservdator att surfa på annars. Mitt liv är härmed förstört.

Jag har gjort som du skrev men saken är den att Windows Mail inte är standardprogram för email. Jag har ändrat både i explorer och firefox (använder firefox men fixade i båda). Har också gått in och kollat läget i Kontrollpanelen på alla möjliga ställen. Tagit bort associationerna (stavning?) mellan filtillägg och program så att Windows mail inte accossierar.

Det verkar vara så att programmet på något sätt känner av när jag får mail i något av mina live-konton oavsett om jag är inloggad eller ej. Tycker det känns spoky. Och jag får mail ofta, skräppost. Varje gång känner mailprogrammet av det och öppnas, och även när jag kollat och raderat mailen så fortsätter det att öppnas. Och mailen kommer ju inte ens till det där jäkla mailprogrammet så jag förstår inte hur det kan känna av det? Även om jag inte ens är inloggad????

Jag blir tokig. Minst sagt. Vet ej vad jag ska göra. Har tom avinstallerat LiveMail och installerat det igen bara för att slippa Windows Mail. Men Live Mail funkar ju inte heller, den fattar inte att jag har öppnat nya mail utan fortsätter att blinka trots att jag kollat den nya mailen. Och jag vill inte ha det så.

bläääääääääääääääääääääää
  • mifa

Enklast att lösa dina problem borde vara att gå in i kontrolpanelen.
    Skapa ett nytt konto. Gör detta konto till datoradministratör.
    Logga ut ditt konto och logga in med det nya.
    Deleta det gamla kontot. Tänk på att kopiera alla dokument osv som ligger under mina dokument.
    Det är ditt inloggnings konto i datorn som är kopplat till Live inloggnings problemet.

• pönz
    mifa skrev 2009-05-26 11:20:08 följande:
    Enklast att lösa dina problem borde vara att gå in i kontrolpanelen. Skapa ett nytt konto. Gör detta konto till datoradministratör. Logga ut ditt konto och logga in med det nya. Deleta det gamla kontot. Tänk på att kopiera alla dokument osv som ligger under mina dokument. Det är ditt inloggnings konto i datorn som är kopplat till Live inloggnings problemet.
    Jag ska göra det och kolla om det funkar! Hoppas hoppas.
  • pönz

Nej. Det funkade inte. Jag slapp Live på den nya användaren men där började Windows Mail sätta igång istället, även fast jag fixade så att den inte skulle vara standardprogram för mail.
    Vad ska jag göra nu? Sparka sönder datorn?

• pönz

Jaha, nu har jag formaterat om datorn också och det är fortfarande samma sak. Windows mail ploppar upp i tid och otid.
    Vad göra??
    Jag vill verkligen inte lämna in den till service, det tar ju hundra år att få den tillbaka, vill fixa den själv.

Svar på tråden Hjälp hjälp, jäkla skit-Windows Mail öppnas hela tiden och gör mig GALEN!