• Maggis Nervis

Har ni också uppsatspanik?!

Tja.. Har ni som jag också en uppsats på gång som skall in nu snart? Här skrivs det b-uppsats för fullt och jag tänkte starta en tråd så vi kan älta och prata, ge varandra tips råd, svara på frågor och hjälpa varandra!

Vad läser ni och vilken sorts uppsats ska in och när?

Upp till kamp emot kvalen! Sista striden det är, ty Internationalen åt alla lycka bär.
  • Svar på tråden Har ni också uppsatspanik?!
  • NoMercy

D-uppsats i omvårdnad. Mittseminarium om en vecka. Förhoppningsvis får vi gå upp för examination i september. Har 500 enkätern som ska reggas och sen skriva resultat och diskussion.

• idiblon

Ja. B-uppsats i grupp. Fy fan.

• Maggis Nervis
    NoMercy skrev 2009-05-19 20:50:43 följande:
    D-uppsats i omvårdnad. Mittseminarium om en vecka. Förhoppningsvis får vi gå upp för examination i september. Har 500 enkätern som ska reggas och sen skriva resultat och diskussion.
    det var en del fler enkäter än vad vi har. vi har iofs enbart kvalitativa enkäter.
    idiblon skrev 2009-05-19 20:53:02 följande:
    Ja. B-uppsats i grupp. Fy fan.
    jag var inte alls positivt inställd innan till gruppuppsats men vi var i princip tvugna. vi gick ner tilla tt vara två dock vilket nu faktiskt fungerar riktigt bra. Jag är ingen gruppmänniska annars {#lang_emotions_embarassed} Eller jo, om jag får bestämma
    Upp till kamp emot kvalen! Sista striden det är, ty Internationalen åt alla lycka bär.
  • nexie

c-uppsats ekologi.... Börjar bli aningen trött på att leta och läsa vetenskapliga artiklar nu......

• Maggis Nervis

Vet ni, jag drömmer till och med om mitt uppsatsområde nu, det är helt sjukt Vi har inlämning nästa v och opponering veckan efter

• nexie

Väntar på respons från handledaren nu, skickade in i torsdags och väntar fortfarande..... lite segt! Har redovisning och opponering på tisdag. Slutversionen ska vara inne nästa fredag.

• Niillis

ehhhhhh jaaaaaaaaaaaaaa den ska vara inlämnad nu på måndag
    har haft nästan 2 månader på sig och jag har kommit upp i 300 ord av 1500 suck orkar inte vet inte hur jag ska göra känner mig så omotiverad

• Niillis

Just det jag skriver på en B uppsats och det ska vara något inom svenska språket osv men läraren har inte tagit tag i mig så jag skiter i det utan skriver om kroppsspråket barns kroppsspråk och skillnaden mellan män och kvinnors kroppsspråk... får säkert ig men jag kan gå om kursen om det ska vara så.... min lärare verkar ju inte bry sig om mig... ville prata med honom men han struntade i det så...

• Talie

Oh gud ja, skall träffa handledaren sista gången innan inlämning idag.
    Tror jag är lite insnöad för förra veckan när empirin skulle fixas drömde jag att jag räddade min syster från kidnappare m.h.a. en av de ekonometriska modeller vi arbetar med :)

• Gwenda

Här är en till som skriver uppsats :) C-uppsats i socialt arbete.
    Har haft panik och varit gråtfärdig flera gånger.. men just nu... känner jag mig lugn. Kanske har jag använt upp mig av all stress som fanns på lager? ^^
    Nu är det bara att hoppas att handledaren inte sågar den totalt och att jag blir godkänd nästa vecka!

Svar på tråden Har ni också uppsatspanik?!