• lillamye

ni med piercing i näsan och fått en knöl?

har gjort en piercing för 8v sedan men nu sista tiden fått som en knöl/blåsa men som vätska i

vet nån vad det kan vara?

inte snyggt vill få den väck men hur?
    har ju tvättat som man ska det är inge infektion el så.

snälla hjälp

• Svar på tråden ni med piercing i näsan och fått en knöl?
  • SiixxiiS

har precis samma! :O fattar inte vad det är! Jag blev så arg på den en gång,så jag gjorde sönder den, AJ! gör aldrig det:P men den fösvann iaf. nu kommer den lite då och då. vet inte vad det beror på...:/

• lillamye

fick just reda på att det är ärr vävnad såkallad keloid mkt vanligt går få bort med kortisonsalva.

det är ju inge snyggt att ha en böåsa direkt

• SiixxiiS

aha,okej,tack för tipset:D hehe,ne,det är ju inte det snyggaste precis;)

• Fiansess

Kan oxå bero på att piercingen sitter för tight och trycker på näsvingen. Min gjorde det i början och jag böjde bara ut den lite extra.
    Strax därefter försvann den lilla blåsan.

• lillamye
    babyfia skrev 2009-05-19 18:58:52 följande:
    Kan oxå bero på att piercingen sitter för tight och trycker på näsvingen. Min gjorde det i början och jag böjde bara ut den lite extra. Strax därefter försvann den lilla blåsan.
    hur gjorde du då?
    har du och som en skruv på insidan?inte plopp

är det bara böja ut den där el hur göra?
  • lillamye
    babyfia skrev 2009-05-19 18:58:52 följande:
    Kan oxå bero på att piercingen sitter för tight och trycker på näsvingen. Min gjorde det i början och jag böjde bara ut den lite extra. Strax därefter försvann den lilla blåsan.
    är läkpiercingen längre el kortare än annan piercing som man byter till sen?
    el är det bara tjockleken som skiljer?
  • Fiansess

Det var så många år sen att jag inte minns hur lång läkstaven är, och om man ens byter?!
    Men den är definitivt inte kortare utan om piercaren sagt att du ska byta stav om några veckor så ska du DÅ byta till en kortare. Så minns jag att det var med tunga och läpp iaf.

Din piercare kan hjälpa dig att böja ut den, den är ju ganska hård och svårt att göra själv.
    Jag hade skruv, inte plopp, fy då hade näsan varit full ju

• lillamye
    babyfia skrev 2009-05-19 19:11:38 följande:
    Det var så många år sen att jag inte minns hur lång läkstaven är, och om man ens byter?! Men den är definitivt inte kortare utan om piercaren sagt att du ska byta stav om några veckor så ska du DÅ byta till en kortare. Så minns jag att det var med tunga och läpp iaf. Din piercare kan hjälpa dig att böja ut den, den är ju ganska hård och svårt att göra själv. Jag hade skruv, inte plopp, fy då hade näsan varit full ju
    ja man blir irriterad på att det samlas snor jag bruka inte pilla näsan men nu måste man ibland för att det inte går snyt ut.

ja jag ska kolla men han som gjorde min piercing

även höra med vc om det finns nån kortison
  • lillamye
    babyfia skrev 2009-05-19 19:11:38 följande:
    Det var så många år sen att jag inte minns hur lång läkstaven är, och om man ens byter?! Men den är definitivt inte kortare utan om piercaren sagt att du ska byta stav om några veckor så ska du DÅ byta till en kortare. Så minns jag att det var med tunga och läpp iaf. Din piercare kan hjälpa dig att böja ut den, den är ju ganska hård och svårt att göra själv. Jag hade skruv, inte plopp, fy då hade näsan varit full ju
    så du har aldrig bytt piercing?
    har du oxså en pärla?
  • Fiansess

Men en piercare använder inte plopp! Har du det menar du?

Jo jag har bytt piercing hur många ggr som helst, men de sista åren har jag inte köpt hos piercaren utan hos smyckeshandlare och de säljer oftast inte med skruv.

• lillamye
    babyfia skrev 2009-05-19 19:51:31 följande:
    Men en piercare använder inte plopp! Har du det menar du?Jo jag har bytt piercing hur många ggr som helst, men de sista åren har jag inte köpt hos piercaren utan hos smyckeshandlare och de säljer oftast inte med skruv.
    jo jag har skruv jag med
Svar på tråden ni med piercing i näsan och fått en knöl?