• camillas1985

Finns det nå smågodis med blått eller vitt papper runt?

Ska ha dop och det kommer gå i blått och vitt. Skulle vilja ha godis antingen i skål eller utspritt på bordet som går i dessa färger. Någon som har förslag? Vet bara att det finns nå chokladbitar med kokos i som går i blå/vitt men dem vill jag inte ha.

Skulle annars kunna tänka mig nå nobless eller after eight *stavning* men de är ju fel färger, finns det något annat sånt godis i färgerna jag vill ha?

• Svar på tråden Finns det nå smågodis med blått eller vitt papper runt?
  • MissLillan

aco kolor har väl blå vitt papper. de med mint smak

• Mammut och Papput

Har inte Marianne-godisar funnits i blå-vit randigt?

Annars finns Fazer, vanlig choklad (mörkblå).

• camillas1985

Ja marianne skulle man kunna köpa. Tack för det =). Några fler förslag, gärna nått som inte innehåller mint?

• Anna M

nonstop? Finns inte dom färgerna i påse el lösvikt? El var det just med papper du var ute efter?

• Mammut och Papput

Det finns ju de här lakritsgodisarna på lösvikt (dock utan papper) som är blå och vita. Tror att coop har dem t.ex.

• nomina

Tänkte också på dom lakrisarna. Dom finns i de flesta godishyllorna o e dessutom goda! Om du har närhet till en stor godisfabrik så kan man kanske köpa sånna blåa violelefanter om dom finns kvar o vita sockerbitar eller annat vitt godis.

• mm m

På marknader brukar de sälja olika godis/kolor eller vad det är med olika färger på papperet vet att blått brukar finnas.

• Mammut och Papput

Polkagrisstänger (brukar finnas i mååånga smaker o färger)

Köp reklamgodis, då får man väl välja färg och smak och sånt?

• camillas1985

Ja jag vill helst ha papper på godiset, iaf om jag ska sprida ut det på bordet. Det är lite tråkigt att det mesta godiset som har blått papper har mintsmak, vill inte bara ha mintgodis.
    Det är faktiskt lite marknad här i helgen tror jag så jag ska nog ut och kika efter nått då.

Tack för er hjälp.

• camillas1985

Mammut och Papput skrev 2009-05-20 15:35:03 följande:

Köp reklamgodis, då får man väl välja färg och smak och sånt?
    Vad menar du med reklamgodis och vart finns det?
  • mm m

Såg att det faa djurgårde godisar me de var flerfärgade. Göteborg är blå, vit va? men sen kanske det beror på vilket lag ni gillar också.

Behöver det inte vra papper på så finns det runda hårda blå godisar. Vita kulor marianne och vita större kulor (snökulor) karamellkungen.
    skolkritor är också vita.
    Skumfigurer finns i vitt.

Svar på tråden Finns det nå smågodis med blått eller vitt papper runt?