• Melmis

Har bm fått använda ultraljud för att se om huvet är neråt på er????

Min bebis låg så långt ner idag så bm fick ta hjälp av det för att se om det var rumpan eller huvet, hon kände bara axlarna...
    Då kan man ju tycka att det ska vara nära...... får väl se hur det blir med det

• Svar på tråden Har bm fått använda ultraljud för att se om huvet är neråt på er????
  • Ischa

Jepp, förra gången jag var gravid så gjorde hon det!

• Lussekatten87

Ja,hon fick kolla det med UL.Hon trodde huvudet var neråt men ville vara säker.
    Det var i vecka 35,och han var fixerad då.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Lillan BF 090803 ♥ ¸.?°´¯)
  • Nynne

Tre barnmorskor kunde inte avgöra om dottern låg med huvud eller stjärt nedåt så det blev UL. Hon låg med ett liiiitet huvud ned.

OT: rubriken är rolig, mitt huvud är alltid uppåt :D

• Fru T

min bm kollade för två veckor sen, hon sa att bebis va fixerad å att huvet va neråt men fråga om vi ville kolla om det verkligen stämde så då hemtade hon ul-maskinen han har sagt att huvet vart neråt sen hon börja klämma...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Lundell

Min BM har kollat med UL flera gånger denna graviditet då hon varit osäker på vad som varit var. Bebisen har vänt på sig flera gånger så hon vill känna sig trygg med beskedet i och med det blir snitt när det sätter igång om den ligger i säte då.

• Lilla Proppen

Förra gången fick vi en tid på BB för att kolla med ultraljud hur barnet låg eftersom BM kände sig osäker på om bebisen vänt sig (det hade hon gjort, så allt var ok).

• Melva

Ja, med mellan så kollades för säkerhetsskull. Han låg inte med huvudet ner utan i säte. Han vände sig natten till vändningsförsöket.

• mama no1

Japp, förra gången i vecka 35 fick hon göra det. Han föddes i vecka 43... Så jag tror inte det har nåt att göra med om det är länge kvar eller ej...

7 dagar till BF!
  • Granada

Ja! När jag kom in till förlossningen dâ vattnet gâtt blev de osäkra pâ hur sonen lâg sâ det gjorde ett UL, v:40+0 var det. Han lâg med huvudet ner sâ det blev igângsättning.

• Pyris

Ja, när jag var hos min bm för 2 veckor sedan (var i 33+ då) så fick han hämta ul för att kunna avgöra om det var huvudet som var neråt. Den låg med huvudet neråt redan några veckor innan men han ville vara helt säker så att den verkligen låg kvar så.
    Jag kunde under den veckan känna hur den verkligen borrade sig neråt.
    Han tror det är på G inom det närmaste och det tror jag med då mina andra kommit tidigare.

Jag kan även känna bebisens axlar jätte tydligt i mina ljumskar.

• Emmie T

Ja, i slutet av graviditeten när jag väntade vår lille kille fick min BM kolla med ultraljud för att vara på säkra sidan. Han låg då med huvudet nedåt och var ruckbar. Det var alltså en benig liten rumpa som putade ut där uppe!

Vår prins Carl-William är här! 22 januari 2009 ♥
  • neelto

Min Bm ska kolla med ul idag för att vara på den säkra sidan. Det är för att våran son låg i säte och jag vill gärna föda normalt denna gång. Så om bebbe ligger med rumpan ner idag så antar jag att hon kommer att putta lite på den.

• maj09

Är i vecka 39 och min BM har kollat hur bebis ligger med UL vid några tillfällen. Tydligen har den inte så stort huvud i förhållande till mitt bäcken, så det liksom försvann - samtidigt som rumpan stack ut långt upp. De ville kolla för att vara säkra. Ska dit på fredag igen. Får se om de kollar det då. Min bebis kommer att vara rörlig/ruckbar fram tills förlossningen eftersom den har mycket plats. Hoppas bara att den inte vänder sig igen...

• MysMia79

Ja i tisdags, låg med huvudet ner men väldigt högt upp (ska ändå snittas så det har ingen betydelse)

Svar på tråden Har bm fått använda ultraljud för att se om huvet är neråt på er????