• Anonym (Knepi­gt!!!!­!!!!!)
    Äldre 19 May 21:41
    13710 visningar
    23 svar
    23
    13710

    Het på min psykolog!!! Vad göra???

    Jag är het på min psykolog!!! Psykologen är absolut dejtingmaterial!! Jag skulle kunna bli kär tror jag till och med!!! Vad ska jag göra??? Kan/bör jag säga nåt?? Eller ska jag bara skjuta de känslorna åt sidan??? Vad hade ni gjort?? Någon som varit med om liknande??? HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!

  • Svar på tråden Het på min psykolog!!! Vad göra???
  • Anonym (carpe diem)
    Äldre 19 May 21:53
    #1

    det ligger i sakens natur att man blir kär i sin psykolog ... att bli sedd, förstådd och bekräftad (som ju är psykologens jobb) sätter känslor i svallning ... psykologer är vana vid det, det ingår i yrkesrollen sas (överföring kallas det på psykologspråk) !

  • Anonym (Knepi­gt!!!!­!!!!!) Trådstartaren
    Äldre 19 May 21:55
    #2

    Anonym (carpe diem) skrev 2009-05-19 21:53:10 följande:


    det ligger i sakens natur att man blir kär i sin psykolog ... att bli sedd, förstådd och bekräftad (som ju är psykologens jobb) sätter känslor i svallning ... psykologer är vana vid det, det ingår i yrkesrollen sas (överföring kallas det på psykologspråk) !
    Är det så? Jag har alldrig upplevt detta fenomen tidigare efter mina 10 år springandes till olika psykologer nämligen!? Då kanske jag inte ska säga nåt iallafall?
  • Anonym
    Äldre 19 May 21:55
    #3

    Jag håller med första inlägget. Även om det inte skulle vara så i ditt fall så tycker jag att du ska försöka lägga bort de tankarna. Om det inte går byt psykolog. Det är inte lämpligt att försöka inleda ngt med honom samtidigt som du går i behandling.

  • Anonym (Knepi­gt!!!!­!!!!!) Trådstartaren
    Äldre 19 May 21:57
    #4
    Anonym skrev 2009-05-19 21:55:44 följande:
    Jag håller med första inlägget. Även om det inte skulle vara så i ditt fall så tycker jag att du ska försöka lägga bort de tankarna. Om det inte går byt psykolog. Det är inte lämpligt att försöka inleda ngt med honom samtidigt som du går i behandling.
    Men kanske senare tänkte jag? Att man kan försöka få till en dejt, då man avslutat kontakten? Eller ser en psykolog bara ner på en och tänker att man är ett nutcase om man försöker bjuda ut dem?? :-s
  • Äldre 19 May 22:04
    #5

    Tala om det för psykologen och arbeta med det i terapin. Och ja, en psykolog som efter avslutad terapi hånglar upp sin fd klient är generellt sett en kass psykolog

  • Anonym (Knepi­gt!!!!­!!!!!) Trådstartaren
    Äldre 19 May 22:13
    #6
    Tygtiiger skrev 2009-05-19 22:04:14 följande:
    Tala om det för psykologen och arbeta med det i terapin. Och ja, en psykolog som efter avslutad terapi hånglar upp sin fd klient är generellt sett en kass psykolog
    Hm. Finns det ingen chans att han känner detsamma för mig, så lär jag inte göra bort mig genom att berätta för honom. :-s
    Men kan man klassa en psykolog som kass, för att denne kan få känslor för en fd patient? Varför?
  • Anonym (carpe diem)
    Äldre 19 May 22:15
    #7

    Anonym (Knepigt!!!!!!!!!) skrev 2009-05-19 21:55:08 följande:


    Anonym (carpe diem) skrev 2009-05-19 21:53:10 följande:
    Är det så? Jag har alldrig upplevt detta fenomen tidigare efter mina 10 år springandes till olika psykologer nämligen!? Då kanske jag inte ska säga nåt iallafall?
    - och då har du väl inte mött någon psykolog som kunnat se och bekräfta just dig så bra tidigare!?? Personkemi är behandlares verktyg i jobbet - och det funkar förstås inte med alla....
  • Äldre 19 May 22:15
    #8

    Anonym (Knepigt!!!!!!!!!) skrev 2009-05-19 22:13:12 följande:


    Hm. Finns det ingen chans att han känner detsamma för mig, så lär jag inte göra bort mig genom att berätta för honom. :-sMen kan man klassa en psykolog som kass, för att denne kan få känslor för en fd patient? Varför?
    För att man ser till att hålla en professionell distans till sina patienter!! Man ska inte ens riskera att utnyttja någon som står i sådan uppenbar beroendeställning.
    Ok om det har gått tio år sedan terapin och man träffas någonstans och blir intresserade och plötsligt kommer på - Men shit, jag var ju patient hos dig för tio år sedan, inte visste jag att du var ett sånt kap! - men inte annars.
  • Anonym (Knepi­gt!!!!­!!!!!) Trådstartaren
    Äldre 19 May 22:23
    #9
    För att man ser till att hålla en professionell distans till sina patienter!! Man ska inte ens riskera att utnyttja någon som står i sådan uppenbar beroendeställning. Ok om det har gått tio år sedan terapin och man träffas någonstans och blir intresserade och plötsligt kommer på - Men shit, jag var ju patient hos dig för tio år sedan, inte visste jag att du var ett sånt kap! - men inte annars.
    Jag förstår vad du menar i att de inte ska känna nåt under tiden de behandlar eller att de skall utnyttja eller så. Men då man är färdig så att säga? Är det fel då? Alltså, är det en kass psykolog om man då, när man är färdig, kan ta en personlig kontakt?
  • Anonym (Knepi­gt!!!!­!!!!!) Trådstartaren
    Äldre 19 May 22:24
    #10

    Anonym (carpe diem) skrev 2009-05-19 22:15:04 följande:


    Anonym (Knepigt!!!!!!!!!) skrev 2009-05-19 21:55:08 följande:
    - och då har du väl inte mött någon psykolog som kunnat se och bekräfta just dig så bra tidigare!?? Personkemi är behandlares verktyg i jobbet - och det funkar förstås inte med alla....
    Jo, det kanske är så som du säger. Men denna psykolog är sjukt snygg samtidigt! Är otroligt attraherad av denne. Men jag kan såklart ha honom kvar som behandlare, då det inte påverkar själva behandlingen negativt.
Svar på tråden Het på min psykolog!!! Vad göra???