• Suni

nr 2, ändå utredning??

Fick diagnos 2002.
    När jag & min man bestämt oss för att försöka så fick han också testa sig. Allt normalt.
    Fick en liten en 2007.
    Nu vill vi försöka igen & jag har ringt Kvinnokliniken. Sattes upp på kölistan.
    Ringde idag för en fråga om Metformin men då sa sköterskan att jag ska få komma dit i början på juni.

Men...saken är, att idag fick min man papper på att han ska testas igen...
    Måste man gå igenom en fertilitetsundersökning än en gång även fast man har diagnos redan??? Fler?

• Svar på tråden nr 2, ändå utredning??
  • Nuni

Kan berätta att jag och min sambo fick barn april 08. I nov sökte jag till gyn eftersom jag små blött under ca 2 månader. Fick veta att jag har PCO-s (misstänkte inget alls innan). Jag fick provera, men fick ingen mer blödning. Det satte alltså inte igång av sig självt. Jag ringde tillbaka och fick komma i slutet på mars.
    Och även om vi redan har ett barn så fick min sambo testa sina spermier (innan vi nu äntligen har fått börja med Pergotime.)Ska tilläggas att jag även gjorde en HSS röntgen.

Det finns ju alltid en risk att det faktiskt har försämrats sen sist, men sannolikheten kanske inte är så stor. Min Gyn tyckte att det var lika bra att göra allt, eftersom om man skulle behöva mer hjälp än bara medicin så var undersökningarna samt spermieprov redan gjorda.

Så som sagt det kan vara så att dom vill att han testar sig igen "bara för att". Men det kanske är så att det enda som behövs är det provet.

• Suni

ok...ja jag kan ju förstå att dom kankse vill kolla mig igen men förstår inte varför min man ska testas...men, det kan ju va försämrat det med =/ ja de är väl bara att göra d då.

tack för svar =)

Svar på tråden nr 2, ändå utredning??