Undanhålla information? Byta förskola?
Jag har ett barn på två år. Han är ett av de många barn som biter.
Igår när jag kom till förskolan berättade en av pedagogerna där att han bitit barn både igår och i förrgår, vilket jag så klart inte blev glad över (det blir väl ingen förälder till barn som biter).
Till saken hör att jag då fick reda på att inom en period på 3,5 månader har de inte berättat för mig de gånger han bitit andra barn. Jag har gått och trott att han kommit över sin period av att bita och har också mer eller mindre tagit för givet (vet att det inte bra att göra) att de arbetat med just den grejen att han biter.
Det kom som en fullständig chock att höra att han bitit rätt många gånger under den här perioden de inte sagt något till mig. Är jag ensam om att tycka att det är fel? Jag tycker det är jätteviktigt att jag själv får veta när mitt barn biter andra så jag själv kan jobba hemifrån med att försöka få bort bitandet. Anledning till att de inte berättat för mig varje gång det hänt är att några av personalen på hans avdelning tycker att det är jobbigt att göra mig ledsen. Men va?! Jag blir MER ledsen över att de INTE berättar för mig.
Det har tyvärr inträffat fler saker som har gjort att jag inte känner att jag och personalen har en bra relation till varandra. Vårt samspel funkar inte.
Jag känner att jag skulle vilja byta förskola, men samtidigt undrar jag om det kan vara dumt med tanke på sonen. Han trivs ju. Ska jag låta honom vara kvar och låta mig själv våndas?
Tacksam för råd!