• minefix

9 månaders aktiviteter

hejsan!
    Jag har en liten grabb på 9 månader. Men har lite idé torka på lekar.
    Vad gjorde ni med era barn i den åldern??

Tacksam för tips

• Svar på tråden 9 månaders aktiviteter
  • Joti

Min dotter är strax nio månader och hon älskar att gunga. Hon sitter bra i en sån där bebisgunga och det bästa med det är att storasystern kan putta fart och vips så är två barn upptagna med roligheter samtidigt. Hon gillar pussel också har jag märkt. Hon kan såklart inte pussla dit bitarna men att plocka bort dem tycker hon är jätteroligt. Hon stjäl storesyrrans gamla träpussel med knoppar så det funkar bra att tugga på bitarna.

• Gummis

Min tjej är 10mån och hon är jätteduktig på att sysselsätta sig själv med leksaker och böcker, hon biter, bläddrar i böcker och skakar bollar med pinglor i och pratar hela dagen. Hon har också en djurbok med läten som hon älskar och som hon sitter och härmar. (blir ibland lite tjatigt när hon fastnar på vov vov vov i några minuter. hon har också en snuttefilt som hon älskar mest på denna jord. Annars sjunger vi, läser, "spelar boll" är ute och går.

• minefix

Det låter lite som mina dagar!!!
    Tack för alla tips!
    Får lite dåligt samvete att jag inte leker "rätt" med honom, är första barnet och ibland känns det som att jag är helt vilse.. Så tack snalla!

• chrystalrose

Sjunger, läser, gungar, springer runt i gåstolen, står mot möbler och/eller oss, har precis börjat stå helt själv utan stöd! Äter, sover, ute och går, klappar händerna, hälsar på folk, busar i sängen...

Är säkert mycker mer
    Dottern blir 9 månader den 27:e maj.

Älskar vår underbara dotter!
  • mumsfillibabba
    Gummis skrev 2009-05-20 09:58:46 följande:
    Hon har också en djurbok med läten som hon älskar och som hon sitter och härmar. (blir ibland lite tjatigt när hon fastnar på vov vov vov i några minuter.
    Låter som en rolig bok, var hittar man en sån?
Svar på tråden 9 månaders aktiviteter