• Vilja81

Illamående och mer sammandragningar V. 33+, Fixering på G?

-Väntar första barnet och är i V. 33 + 5

Jag har sedan igår morse känt mig annorlunda i kroppen. Känner mig tyngre och plötsligt mer begränsad i mina rörelse, är inte alls så rapp i benen som jag var häromdagen. Igår kväll fick jag en del sammandragningar också dock inga riktigt onda utan det bara kändes mer än vanligt och sen mår jag illa från och till....

Senast jag var hos BM så låg bebis i säte...
    Tror ni det är fixering på G eller?
    (Ska till BM nu på måndag 25:e maj)

-Väntar första barnet och är i V. 33 + 5

• Svar på tråden Illamående och mer sammandragningar V. 33+, Fixering på G?
  • Perla

min bm sa att det inte är så bra å må illa nu, kanske bra om ni kollar upp blodtrycket osv? så det inte är havandeskapsförgiftning på gång?!

vill inte skrämma upp dig. men alltid bra att kolla upp sånt.

Lycka till :)

• Vilja81

Du skräms inte. Jag har också tänkt lite på det faktiskt men efter som trycket nedåt har ökat så satte jag det i samband med ev. fixering. Har haft bra bltr 120-140/60-70 hela tiden men det kankse kan gå snabbt om man drabbas. Jag avvaktar lite men ska absolut ha det i bakhuvudet.

• Perla

ja det kan nog mkt väl vara bebis som fixerar sig. vet dock inte om det är tidigt för det?! är själv i v 33+2 idag och detta är oxå mitt första barn :)

insåg nu att vi har bf rätt samtidigt ;) häftigt. ska till bm idag för kontroll för ja har haft högt blodtryck, ja ligger på 140/90 men nu börjar det stabilisera sig iaf. ja hoppas det inte är något att oroa sig för. du ska se att det säkert e bebis som borrar ner sig ;)

• sandraa21

Oj har jag inte hört jag har mått illa nu till och från i ca 2 veckor men mitt blodtrycket ligger bra var där i förrgår..

• BethA

I helgen mådde jag illa, hade som mensvärk och ont i ryggen. I tisdags konstaterar min BM att Fisen fixerat sig. Är i vecka 33 +5

Så, när dom skruvar fast sig kan det nog kännas en del!

Känner verkligen igen att jag inte längre är lika rörlig. Provade nämligen att raka benen i morse....

• sandraa21

A in bebis har vart fixerad nu i ca 2 veckor.
    kan kanske vara så att dom trycker neråt kanske?
    Håller med på det att raka benen inte alls lka enkelt.. *S*

BethA skrev 2009-05-20 12:59:22 följande:
    I helgen mådde jag illa, hade som mensvärk och ont i ryggen. I tisdags konstaterar min BM att Fisen fixerat sig. Är i vecka 33 +5Så, när dom skruvar fast sig kan det nog kännas en del!Känner verkligen igen att jag inte längre är lika rörlig. Provade nämligen att raka benen i morse....
  • Perla

haha nä det där med att raka benen börjar bli väldigt knepigt faktiskt ;)
    kanske dax att börja me sambon göra det åt en

• Vilja81

Ha ha, ja vi sitter i samma båt... andfådda och med orakde ben

Då är det säkert så att den borrar ner sig nu...känns bra även om jag mår lite "sådär"!

Tack för alla svar, nu kan jag fira helg och inte fundera så mycket på det!

Lycka till!

• Pluttensjag

Hej,

Ville bara säga att jag oxå är i 33+5 och min lilla tjej är redan fixerad sen några veckor tillbaka. Kändes ungefär som du beskriver det så förhoppningsvis är det bara det och inge förgiftning.

• Vilja81

Ville bara berätta....

Har varit hos BM idag och allt var bra, blodtrycket osv. OCH bebis har vänt sig och är nu fixerad eller rättare sagt huvudet är ruckbart men enl. BM är det ovanligt att den ändra läge hos en förstföderska så nu vågar jag nästan pusta ut!!

Svar på tråden Illamående och mer sammandragningar V. 33+, Fixering på G?