• OoUlrikaoO

Ni som fått igång förlossningen med hjälp av hinnsvepning..

Som rubriken lyder, hur mycke va de kvar av tappen när ni gjorde de? hur lång tid efter hinnsvepningen kom de igång? på vilket sätt började de?

jag fick min 3e hinnsvepning idag och hade denna gången ingen tapp kvar, öppen 3 cm och mogen tapp.. vill att det ska starta!!
    har sedan jag åkte från bm haft mer ilningar och liiite molvärk men inget mer än så..

ska tilläggas att jag gått 3 dagar över tiden..

• Svar på tråden Ni som fått igång förlossningen med hjälp av hinnsvepning..
  • Snöflingan80

Hur har det varit efter hinnsvepningarna? Har du haft ngn blödning eller liknande?

Har själv varit och gjort hinnsvepning idag. Är på BF+6. Nu ca en timma efter kom det blod i toaletten. Har lite molvärk.

• OoUlrikaoO
    Snöflingan80 skrev 2009-05-20 13:14:15 följande:
    Hur har det varit efter hinnsvepningarna? Har du haft ngn blödning eller liknande?Har själv varit och gjort hinnsvepning idag. Är på BF+6. Nu ca en timma efter kom det blod i toaletten. Har lite molvärk.
    efter förra gången fick jag lite småblödningar och molvärk men inget mer sen

samma här med molvärken.. man kan ju alltid hoppas på att det går över till riktiga värkar.. Lycka till till dig!!
  • tiara

Jag fick hinnsvepning 8 dagar före BF. Orsak: var in på tillväxt-ULsamma dag och dom trodde att hon var liten. Det visade sig att jag var öppen 3 cm redan och tappen var helt mogen. Mina värkar satte igång ca 10 minuter efter att dom gjorde hinnsvepningen och dotteren föddes ca 4,5 timmar senare!

• OoUlrikaoO
    tiara skrev 2009-05-20 16:06:28 följande:
    Jag fick hinnsvepning 8 dagar före BF. Orsak: var in på tillväxt-ULsamma dag och dom trodde att hon var liten. Det visade sig att jag var öppen 3 cm redan och tappen var helt mogen. Mina värkar satte igång ca 10 minuter efter att dom gjorde hinnsvepningen och dotteren föddes ca 4,5 timmar senare!
    oj, började värkarna så snabbt efteråt?! kanske att det inte kommer igång idag iaf då

molvärken e kvar så jag hoppas in i de sista
  • Snöflingan80
    OoUlrikaoO skrev 2009-05-20 17:16:12 följande:
    oj, började värkarna så snabbt efteråt?! kanske att det inte kommer igång idag iaf då molvärken e kvar så jag hoppas in i de sista
    Jag har googlat runt lite på hinnsvepning. Och ganska många säger att det brukar hända ngt inom två dygn om hinnsvepningen har haft effekt. Så vi hoppas på det! Eller hur?
  • OoUlrikaoO
    Snöflingan80 skrev 2009-05-20 17:52:47 följande:
    Jag har googlat runt lite på hinnsvepning. Och ganska många säger att det brukar hända ngt inom två dygn om hinnsvepningen har haft effekt. Så vi hoppas på det! Eller hur?
    ja verkligen!!

känner du något mer sen sist?? är det ditt första barn??

jag har samma som innan, molvärk som kommer o går lite i ryggen
  • Snöflingan80
    OoUlrikaoO skrev 2009-05-20 18:46:18 följande:
    ja verkligen!! känner du något mer sen sist?? är det ditt första barn?? jag har samma som innan, molvärk som kommer o går lite i ryggen
    Ja, 1:a barnet!!!
    Jag har som du, molvärk som kommer o går, ibland tillsammans med sammandragning. Har fortfarande lite röd/bruna flytningar. Har behövt göra nr2 flera gånger i em. Men jag hoppas inte på för mycket, vill inte bli besviken.

Glöm inte att kolla på Barnmorskorna på svt2 kl. 20.30! Lite inspiration!
  • NellieB

Fick en hinnsvepning igår efter ett tillväxtUL. Bebisen är ganska stor pga jag har fått graviditetsdiabetes så de tycker att den gärna får komma ut snart.

Slemproppen har kommit lite i omgångar idag med lite bruna flytningar samt att jag oxo gjort nr 2 några gånger igår och några gånger idag. Jag hoppas. Alla runtomkring mig säger att det kommer när som helst. Men jag vågar inte tro det för mycket, det är ju ändå ganska tidigt ännu. Är i v 37+1.

Har en del sporadiska värkar, men inget som gör jätteont. Har haft SD i flera månader, igår och idag har de känts lite mer som värkar, men som sagt, inget ont och inget kontinuerligt.

• Snöflingan80
    NellieB skrev 2009-05-20 20:21:11 följande:
    Fick en hinnsvepning igår efter ett tillväxtUL. Bebisen är ganska stor pga jag har fått graviditetsdiabetes så de tycker att den gärna får komma ut snart. Slemproppen har kommit lite i omgångar idag med lite bruna flytningar samt att jag oxo gjort nr 2 några gånger igår och några gånger idag. Jag hoppas. Alla runtomkring mig säger att det kommer när som helst. Men jag vågar inte tro det för mycket, det är ju ändå ganska tidigt ännu. Är i v 37+1. Har en del sporadiska värkar, men inget som gör jätteont. Har haft SD i flera månader, igår och idag har de känts lite mer som värkar, men som sagt, inget ont och inget kontinuerligt.
    Håller tummarna!!
  • OoUlrikaoO

jag håller tummarna för oss alla som fått hinnsvepning nu nyligen som inväntar resultat..

Svar på tråden Ni som fått igång förlossningen med hjälp av hinnsvepning..