• Maariia81

Negativa effekter p.g.a. spikmattan?

Jag köpte en spikmatta för några veckor sedan och har använt den och legat på den i ca.20 minuter varje kväll innan jag ska sova.

Jag känner direkt efteråt att den gör mig avslappnad och att den har en god effekt mot den ryggvärk som jag lider av. Det som jag dock har upplevt som negativt och som jag nu undrar kan ha någon koppling till mitt användande av spikmattan är att jag på nätterna sover extremt oroligt, drömmer mycket otäcka drömmar, vaknar av att jag är väldigt varm och att jag känner mig inte utsövd när jag vaknar på morgonen. Jag brukar sova bra om nätterna och det här startade när jag började använda spikmattan.

Någon som upplevt något liknande? Jag tycker det känns obehagligt men samtidigt så känns det som om det ingår i processen och att det kanske är en massa spänningar som släpper när jag har legat på spikmattan och att det i längden bara gör gott, kan det vara så?

• Svar på tråden Negativa effekter p.g.a. spikmattan?
  • Teskedsmamman

Jag håller med dig, det ingår garanterat i processen med att du öppnar upp energierna och ändrar flödet i kroppen och kickar igång hormoner i olika former.

Testa ett tag med att ändra tiden på spikmattan, att du ligger på den tidigare på dagen. Det kan hjälpa. Drick mycket vatten också.

Att du sover oroligt kan bero på att du bearbetar mycket - både psykiskt och fysiskt - på natten...

Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
Svar på tråden Negativa effekter p.g.a. spikmattan?