-
-
Svar på tråden Vad tjänar ni som jobbar åt bemanningsföretag, typ Poolia, Academic works?
-
puff
-
Vad gäller det för typ av arbete?
-
Beror helt på vilken erfarenhet man har.
För det mesta har man något som heter mål lån samt garanti lön. -
administrativt arbetePumanprinsen skrev 2009-05-20 16:22:16 följande:Beror helt på vilken erfarenhet man har. För det mesta har man något som heter mål lån samt garanti lön.
-
manpower...tjänar 19000 som administatör typ..usch undvik dom om du kan
-
jasså... ? Du menar dem ger dåligt betalt? eller vad mer?SuzR skrev 2009-05-20 16:37:58 följande:manpower...tjänar 19000 som administatör typ..usch undvik dom om du kan
-
japp. dom håller sig lååångt ner på ribban över vad som man betalar lägst till vilket jobb. jag har det så att jag har en timmbaserad månadslön..jag får inte betalt för röda dagar tex. jag får mer betalt vissa månader, vissa månader mindre beroende på hur långa eller korta månaderna är. jag jobbar 8,5 timme om dagen (bara 30 min lunch) för att jag ska få lite mer..och nu nalkas det kanske (KANSKE) löneökning..max 300 spänn mer så nu blir min lön hela 19300...wow.hösttösen skrev 2009-05-20 16:40:55 följande:jasså... ? Du menar dem ger dåligt betalt? eller vad mer?
det enda manpower gör är att leta jobb åt en, resten så som intervjun och jobbet fixade jag ju själv. -
man har inget skydd som konsult..tro mig,jag vet.
Bättre att hitta jobb själv, även om det tar längre tid. -
Just ja glömde skriva,jag tjänade mellan 110 -120 kr/timma, administrativt.
-
jag jobbar för adecco och har just nu innan löneökningen 112 kr/h då är jag administratör. Försök förhandla dig till en fast månadslön om du är ute på ett längre uppdrag. Jag missade det när jag började och hamnade på ett två års kontrakt hos samma uppdragsgivare och det varierar många timmar varje månad, dvs min månadslön diffar 2-4 tusen kr varje månad.
-
Lernia, uthyrd administratör. Månadslön på ca 20 000 varje månad. Hur bra som helst!
-
hur gammal är du och hur många år har du i yrket?barnfriföralltid skrev 2009-05-21 12:11:20 följande:Lernia, uthyrd administratör. Månadslön på ca 20 000 varje månad. Hur bra som helst!
-
23 år, har ca 2½ års erfarenhet samt gymnasieutbildning inom administration.hösttösen skrev 2009-05-21 16:25:16 följande:hur gammal är du och hur många år har du i yrket?
-
när jag jobbad i butik genom academic work had jag 10 spänn mindre i timmen än vad jag skulle haft om jag arbetade direkt för butiken. Academic work påstod att det berodde på att butiken inte hade handelsavtal, vilket dom hade. Var mer academic som inte hade det, eller i så fall väldigt gamla avtal.
-
Axademic Work betalar uselt. Poolia klart under rekommenderad lön. Jag har sett Academic Work-tjänster utlysta där man söker någon med lång akademisk utbildning till tjänst som informtör, marknadsassistent och liknande med en lön på 15 000 i månaden. Det är åtminstone 10 000/månaden mindre än rekommenderad lön, lite beroende på ålder och erfaranhet, förstås.
-
När jag jobbade på Proffice som receptionist/telefonist hade jag 17.300:- men det var många år sedan.
-
Mrs Ray skrev 2009-05-22 13:12:13 följande:
Axademic Work betalar uselt. Poolia klart under rekommenderad lön. Jag har sett Academic Work-tjänster utlysta där man söker någon med lång akademisk utbildning till tjänst som informtör, marknadsassistent och liknande med en lön på 15 000 i månaden. Det är åtminstone 10 000/månaden mindre än rekommenderad lön, lite beroende på ålder och erfaranhet, förstås.har du själv jobbat åt dem eller varför vet du? -
Jag har inte jobbat åt dem själv, men företaget jag arbetar åt har anlitat Academic Work (där uthyrningen sedan övergått i anställning och personerna i fråga har berättat om sina löner) och när jag tidigare sökte jobb blev jag bland annat kontaktad av dem för en tjänst. Plus att jag också sett annonser där de skrivit ut lönen.
-
Jag jobbade på poolia för ett tag sedan då fick jag brutto 16000 det var för 9 år sedan, jobbade på lager med gymnisial utbildning