• Anonym

Måste man vara symmetrisk??

Jag har ett osymmetriskt och snett ansikte. Har läst att symmetriska människor anses vackrare och till och med tandvården fixar ju folks käkar för att ansiktet inte ska växa "asymmetriskt".

Är det verkligen så hemskt att vara osymmetrisk? Isåfall är jag hemsk

• Svar på tråden Måste man vara symmetrisk??
  • Lilly mama

Jag tror inte att någon är symmetrisk. Om du håller för en bild på ett ansikte så du ser halva var, så kommer du se att de båda halvorna är rätt olika varandra. Sen om du sätter ihop säg två vänsterhalvor av samma ansikte och verkligen får ett symmetriskt ansikte så ser det fullständigt galet ut.

För övrigt är det väl helt ointressant med utslätad skönhet? Jag tycker att ett ansikte med någon extra detalj är mycket mer spännande. Jag personligen gillar stora näsor. Se också på många filmstjärnor. Inte är de särskilt vackra alla gånger, utan det är utstrålningen som gör det. Visst finns det några som ser i det närmaste perfekta ut, men det är ju inte alltid de som är populärast eller ansedda som vackrast.

• Neko

Alla är ju mer eller mindre osymmetriska. Man kan ju prova ta ett foto av sig själv och skära av i mitten och spegelvända en bit och sätta ihop så att man får tex två vänstersidor eller två högersidor. Tror 95% av alla människor ser helt konstiga ut då =)

• Neko

Lilly Mama hann före med att skriva samma sak =P

• Anonym

Fast jag tror att jag är mer osymmetrisk än de flesta.

• Soul

Tvärtom. Perfekt symmetri (om den nu existerar) är ganska ointressant. Ta t.ex. framgångsrika modeller, de är inte perfekta. Det är det annorlunda, lite udda som är intressant. Själv har jag en "hängande" mungipa på ena sidan, när jag ler blir det ganska snett, men min sambo tycker det är ursött

• Anonym
    Soul skrev 2009-05-20 17:05:16 följande:
    Tvärtom. Perfekt symmetri (om den nu existerar) är ganska ointressant. Ta t.ex. framgångsrika modeller, de är inte perfekta. Det är det annorlunda, lite udda som är intressant. Själv har jag en "hängande" mungipa på ena sidan, när jag ler blir det ganska snett, men min sambo tycker det är ursött
  • Lilly mama

För att ta ett riktigt jävligt exempel så är det ju många som gilla Steve Buscemi och han är ju verkligen osymmetrisk. han har dock en utstrålning som gör att man liksom inte bryr sig.

• Anonym
    Lilly mama skrev 2009-05-20 22:09:03 följande:
    För att ta ett riktigt jävligt exempel så är det ju många som gilla Steve Buscemi och han är ju verkligen osymmetrisk. han har dock en utstrålning som gör att man liksom inte bryr sig.
    hahaha men han är ju inte osymmetrisk! Han har bara hängande ögon!
Svar på tråden Måste man vara symmetrisk??