• Carlman

Någon mer som har svårt att bli gravid med nr 2?

Jag är lite frusterad när jag skriver detta, då jag återigen testat negativt på ett grav.test :(

Är det någon mer än jag som har haft svårt att bli gravid med nummer två?
    Nu hade jag sådan tur med mitt första barn, han kom till efter bara tre månader försök.
    Så med det i bakhuvudet, så börjar jag efter 10 grav.test bli "tokfrusterad"...
    Jag är så otroligt glad för min underbare lille son, men längtan efter ännu ett barn är väldigt stort.
    Någon som känner igen sig?! =(

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Någon mer som har svårt att bli gravid med nr 2?
  • Royal

Hej!
    Vi är i exakt samma situation. Har en son på 2 1/2 år, ofattbart lycklig med honom, men vi vill så gärna ge honom ett syskon och har nu försökt i 1 1/2 år med nummer 2. Med sonen tog det "bara" 4 månader. Antagligen hade vi otroligt tur med honom eller så är det något fel på oss efter förlossningen? Vi har kontaktat fertilitetskliniken i februari, men fortfarande inte fått tid för träff. Tanken är ju att kolla om det finns något fel på oss för vi lyckas tydligen inte på egen hand. Jag tycker ändå att vi har ganska gott förnuft, försöker inte tänka för mycket på det, ha sex så mycket som möjligt och under tiden glädjas med sonen... men längtan är ofantligt stor.

• sofiaemma

Hej
    Du är inte ensam om detta för mig tog det ca 7 månader för oss att få första och det kom i augusti 98 sedan fick vi vårat andra barn i oktober 02 så för oss tog det 4 år att få den andra barnet sedan gick det 1,5 år igen då vart jag gravid igen men den gången slutade med ett missfall då hade vi håll på sedan den som kom 02 för vi ville gärna ge dom ett syskon till.

När tiden är inne så kommer den för er åxå.

Kram

Helena

• Pluffa

Jag väntar också. Ledsen idag efter neg gravtrest igen...har en son på 5 år...
    HUR blir man gravid?????

• ViergeModern

Hej!

Jag känner igen mig. -06 blev jag gravid med tvillingar som tyvärr slutade med MA i v.12. Men 7 månader senare blev jag gravid med dottern som föddes 07. Nu har vi försökt att få till ett syskon i 18 månader utan resultat.. Varje månad slits man mellan hopp & förtvivlan!

Jag ställer samma sak som Pluffa.. HUR blir man gravid???

• krisscross

Ledsen är bara förnamnet... :'(

• tuvamamma

Samma sits. Fick en underbar dotter 06 som vi försöker få ett syskon till. Fick ett MA i feb 08 , blev lite komplikationer med stor blodförlust och akutskrapning.
    Nu har vi förssökt sen april 08 men inget verkar hända.... Tror varenda månad att nu måste det ha tagit sig men den där envisa "lingonveckan" bara fortsätter komma.

• solbullen

Samma sitts här också. Har en son på 3 år, som vi såklart är världens lyckligaste över. Men vi har försökt få till syskon i en evighet, eg aldrig skyddat oss sen han kom

Just nu har jag ätit dubbelkur Pergo... men inte fått utslag på stickan än, på dag 17 i cyklen idag :-S Hoppas ÄL dyker upp här snart!!

• Tigern1752

Hej!
    Det är en svag tröst men ändå skönt att höra att man inte är ensam.
    Vi fick en dotter -05 efter fyra månaders förhållande, så hon var verkligen oplanerad. Nu har vi försökt i två år med ett syskon, men det vill sig inte.
    Var i dag på Linné kliniken för jag vill ju så gärna... Rädd att det inte blir fler bebisar...

• Tussen06

Hej.
    Det känns lite skönt att veta att man inte är ensam. Fick en son i september 06 och har försökt sen dess på ett syskon. Det tog 2 år innan jag blev gravid första gången. Fick även ett missfall 04.
    Det jobbigaste är att jag har två vänner som fått ett syskon till sina stora barn. Jag vill ju också ha!!
    Det är också jobbigt när alla frågar om vi inte ska fler barn. Det är ju inte så att man säger rakt ut att "jag har svårt att bli gravid". Blir så trött och ledsen på dessa frågor.
    Men ändå så hoppas man varje månad att mensen inte ska komma.

• solbullen
    Tussen06 skrev 2009-05-28 19:35:20 följande:
    Hej. Det känns lite skönt att veta att man inte är ensam. Fick en son i september 06 och har försökt sen dess på ett syskon. Det tog 2 år innan jag blev gravid första gången. Fick även ett missfall 04. Det jobbigaste är att jag har två vänner som fått ett syskon till sina stora barn. Jag vill ju också ha!!Det är också jobbigt när alla frågar om vi inte ska fler barn. Det är ju inte så att man säger rakt ut att "jag har svårt att bli gravid". Blir så trött och ledsen på dessa frågor.Men ändå så hoppas man varje månad att mensen inte ska komma.
    Tussen, det låter som du och jag sitter i precis samma situation. Det tog oss 2 år att bli gravida med första barnet, sonen är född 06 som din, fast i februari. Och även vi har försökt sedan dess att få till syskon, ett ev missfall i November hade jag, men annars inget....
    Alla mina vänner är gravida eller har precis fått tvåan... Det känns tufft, speciellt då dom blev gravida väldigt fort.
    Vet du "varför" ni har svårt att bli gravida?
Svar på tråden Någon mer som har svårt att bli gravid med nr 2?