• theosen

Bra nagellack som sitter länge?

Jag har kört med mavala innan för att burken e så liten. Men det bara flagar ju av, redan dagen efter.

Vilket tips har ni vana nagellacksanvändare?
    Inte ute efter dyra tejpgrejen, som jag hört håller i två veckor. Utan vanligt hederligt nagellack som sitter som berget.

• Svar på tråden Bra nagellack som sitter länge?
  • Pinkstripe

OPI !!! Bästa nagellacken ever! En flarra kostar 150 kr på Kicks el Åhléns.
    De sitter som berget! Sen är det ju olika på olika människor, hur mkt oljor ens egna nagel stöter ut. Och om man diskar, plockar med massa saker osv... men OPIs nagellack är överlägsna alla andra!
    Ett bra baslack och toplack gör också att det sitter längre! :)

• Choklad och Nötter

OPI kan man köpa billigare på t ex Ebay. Annars rekommenderar jag Essie eller Chanel. Sen är det som Pinkstripe skriver, att det beror mycket på ens egna nagel och vad man utsätter sina händer för.
    När jag inte diskar eller städar under en hel vecka så sitter Mavala som berget, men så fort jag börjar hålla på med händerna så flagnar det. Är annars ganska nöjda med Mavala. Flaskornas storlek är perfekt.

• Coco Chanel

Nä nä nä!
    Chanel var grymt, men har blivit kass. Jag har använt nr 18 sedan Pulp Fiction och vet vad jag talar om. Mac-lacken håller väldigt bra och är på så vis ganska prisvärda.

Svar på tråden Bra nagellack som sitter länge?