TeZs skrev 2009-05-21 02:23:43 följande:
Stackars liten! Jag har inget svar, men har en liten som blir 5 månader idag, han har varit rosslig o slemmig i ca 2-3 månader nu. Började med att vi fick åka in o ut till vårdcentraler o akuten så han fick inhalera ventolin vid 3 tillfällen, och fick kortison vid 2 tillfällen. Dem pratade först om förkylningsastma, våran äldsta son hade det vid ett tillfälle men har nu växt bort på honom, men sedan sist vi var inne för några veckor sedan behövdes ingen inhalation, blodprov visade inget, har det gjort det på din son? Men det ger sig aldrig helt! Nu har hostan gett med sig nästan helt men slemmet o rossligheten ger sig inte helt.Ger mollipect varje dag! Vi ska snart till
bvc så då ska jag ta upp detta igen o kräva ytterligare undersökning. Kommer följa denna tråd o se hur det går för er!=) Lycka till o hoppas han får må bra snart!
När vi låg inne första gången hade hade problem med andningen så sa dem nått om förkylningsastma me.. Men sa inte konkret om att de va de.. Dem tog blodprov som visade att han hade skit i kroppen.. Men kollade inte upp när vi skulle åka hem om de sjunkit.. Fick åka hem efter 3 nätter, UTAN medicin. Inte ens Bricanyl som typ alla andra får vid enbart lite hosta.. Milton hostade som sjutton, å även hade svårt att andas. Ändå fick vi inget me oss hem för de.. Folk tyckte de va as dåligt i min omgivning. Andra gången ja va inne för han inte åt på 17 timmar ena dagen, 7 timmar andra dagen, å så fortsatt de, så fick jag tillslut Ventoline Oral lörsning för att ja krävde att få nått. Men Milton vägrade ta de, spydde bara han såg skeden eller sprutan mer eller mindre. Hopp, sen 2 dagar efter de så åkte ja in me han igen. Då va han kass i magen å bajsade vatten. Ursäkta detaljer, men Bajset va verkligen färgat vatten. Hur ofta e bajset de.. Typ aldrig, Inte ens vid Magsjuka typ. Men iallafall.. Läkaren sa, Ge Mindre Ersättning men oftare bara, så blir han nog bättre. Jovisst blev han bättre efter de. Men sen åt han skit kasst igen, dissade vällingen åt jätte sällan. Så jag började med Majsvälling några veckor innan han blev 6 månader. Va ju tvungen att försöka få i han mat. Ville han hellre ha Vällingen istället för ersättningen så visst.. KLart ungen får börja me vällingen tidigare då.. Han blev ju as hård i magen av den, men de gör tändera iordning nu..

Iallafall.... Sen blev han "frisk" Ingen feber fortsatte äta.. Sen bara ett litet tag efter, så blev de samma igen.. Jätte slemmig som verkligen märktes mer än bara rossligheten. Han hade svårt att andas. Så ja ringde in till SVU, dem sa att ja skulle åka in me han.. Så ja åkte in me han.. Blev där i 3 timmar å han fick andas Ventoline. Dem lyssnade på han efteråt, å han svarade bra på Medicinen så vi fick åka hem. MED en flaska Bricanyl. Då hade han ingen feber heller, så dem höll ju inte kvar han för de.. Men när vi kommit hem samma dag, å sovit i typ 3 timmar tills Storebrorsan vaknade, så hade han ju såklart feber när han vaknade.. Faan sa ja, varför kunde han inte haft de när vi va inne.. Så kanske dem hade kollat ut han mer.. Men med min vanliga otur så skedde de hemma 3 timmar efter att vi kommit hem från Akuten. Aja.. Så nu har han haft feber i 9-10 dagar.
Men så va vi på BVC förra veckan. Hon lyssnade på honom å sa direkt. HAN HAR ASTMA. JAG KAN INTE SE BORT FRÅN NÅNTING, HAN HAR ASTMA. Aha sa ja.. De va la bra, antar ja. JA för ja fick ju veta varför han har haft svårt att andas.. Så hon sa de att ja skriver en remiss till Barnmottagningen så får dem visa er hur man tar medicinen.. ( Vi har inte fått nån än, får nog de då) Å så får du Mollipect sålänge. Jaha sa ja.. Men de blir ju jätte bra de. Så kanske ja slipper åka in me han så fort han får svårt att andas, så kan ja ju lösa detta själv.. Så nu på Måndag ska vi vara på Barnmottagningen å få Medicinen mot Astman.. Å får vi inte de, då jävlar.!!! Å så ska ja bannemej kräva att dem röntgar lungorna, å gör allergitest.. Jag vill ha allt uteslutet mot allergi å lunginflammation.
De blev lite långt.. Hehe.. Vet inte om ja fått me allt men.. Varit inne på BarnMottagningen å privatläkare å akuten innan detta. Då har dem bara sagt att detta kan vi inget göra nått åt.