Anonym (Pingla?) skrev 2009-05-21 18:40:18 följande:
Tack för alla fina svar Jag ska verkligen ta till mig era råd. Så snällt av er att ta er tid och hjälpa mig Jag tror att mycket av problemet ligger i att jag är en typisk jeanstjej som vill ha bekväma kläder. Konsten är nog att hitta kläder som både är snygga och bekväma Imorgon tänkte jag ha detta till jobbet: snygga träningsskor, smala (men inte tajta ) jeans, en söt rutig blus och så min kära bruna skinnjacka. Vad tror ni om det? Borde jag byta ut träningsdojorna mot lite finare skor? Jag kanske känner mig lite elegantare och kvinnligare då?
Hehe jeans ser jag inte som bekvämt! Vill alltid ur dom när jag kommer hem! Men so far so good! Jeans har fin färg och är fina så länge man inte kör American style. Du behöver inte köpa tajta urringade kläder utan våga dig på färger istället. Mörklila och millitär grönt t ex, gärna ihop! Varför inte orange? Gå till en affär, hitta en tröja du gillar och som verkar bekväm och ta en i varje färg! Sen prova på och var inte kritisk mot dig själv. Bara en sån sak gör massor! Speciellt med lite ny hårfärg!
Om du gillar skjortor, bra! Men våga på dig något med kanske lite glitter tråd i och mer utmanande färger. Rosa är perfekt när den är illrosa blandat med mjukare rosa.. osv.. försök att undvik skjortor som ser ut som uniformen på Konsum.