ont ont!!! precis så började det... ont mellan amningarna långt under armhålan, frågade på bvc å både sköterskan å läkaren sa att det var mjölken som rann till... jaja tänkte jag men ett par tre veckor senare hade jag så ont å var vit på ena bröstvårtan så jag sökte upp en barnmorska på bb som hjälpte mig å jag fick svampmedicin(sonen var 10v.) Åt det i en och en halv vecka innan jag ringde gråtandes tillbaka å då fick jag penicillin... Då var jag sårig å blödde när sonen åt sen varade såret å det gjorde fruktansvärt j-vla ont!!Är nu inne på 5e dagen med penicillin å tror att det hjälper. *peppar peppar* till och från har jag kunnat amma, pumpen har hjälpt till här och lite ersättning/tillägg... men sonen har inte bajsat på de här 5 penicillindagarna, kanske beror det på det eller så är det ersättningen som spökar...
Bakterierna/blodet/varet gör det inget om barnet får i sig, tycker jag låter konstigt men bm sa ju att det inte var någon fara, det som händer är att liten bajsar svart när han får i sig blod i mjölken.
Ingen särskilld provtagning gjordes...
hoppas allt löser sig för dej! KRAM!!! å kolla upp din smärta! det ska inte göra ont! lider med dej, sitter ju i skiten själv oxå!