Vi som fick en kotte i januari 09 - fortsättningstråd 2
Här fortsätter vi att fråga, ventilera och prata.... om allt (men mest om våra små som kom i i början på året).
Förra tråden
www.familjeliv.se/Forum-11-303/m41832877.html
Här fortsätter vi att fråga, ventilera och prata.... om allt (men mest om våra små som kom i i början på året).
Förra tråden
www.familjeliv.se/Forum-11-303/m41832877.html
Hej!
ja vad bra med ny tråd!!
I natt vart jag nästan rädd!! eller det var ju imorse
Edit somnade som vanligt vid 20:00, sen kom stora tjejen in å väkte oss vid 06:50 men då la jag henne igen och så lyckades jag söva om edit åxå, sen sov vi till 09:30!!!!
så hon sov i stort sett nån stop i 13,5 timme då vart jag rädd, var säker på att hon hade slutat andas för hon låg såååå stilla!
Ja, visst blir man rädd då de sover så länge, samtidigt glad för att man själv får vila. Elias är så duktig, han har somnat alldeles själv i sin säng ikväll. Annars brukar han somna i min famn, egentligen kan han nog somna oftare själv men jag tycker det är så mysigt att söva honom. Men det kanske är bra att han är van att somna själv egentligen. Hur söver ni era barn? Tar det lång tid innan de somnar?
Nu ska jag titta på grannfejden har jag tänkt
Jacob vill somna i sin säng, men visst är det mysigt när dom somnar på bröstet
Här fungerar nätterna si så där fortfarande.. så i natt blir det flaskan. Se om han somnar om och sover längre då.
Eskil somnar själv i sin säng Han är nöjd och glad hela tiden. Brukar ligga och "hmm:a" till sina pingviner som hänger ovanför eller bara suga frenetiskt på nappen. Tar mellan 5-10 minuter innan han somnar.
Kul med en ny tråd
Justus brukar somna vid 20-tiden och har då ätit precis innan. Och då brukar han sova till 3 ungefär då han äter. Men ibland (som ikväll) åt han vid halv sex och somnade vid halv åtta. Då tar jag upp honom och ger honom mat innan vi lägger oss och så får vi se hur länge han sover imorgon...
Linny - Hoppas ni har det bra på Kolmården
Nu är det sommar!!!!
Elias har börjat vända sig till mage, gissa vem som genast har blivit orolig och springer upp hundraelva gånger på natten för att se hur han ligger Nä, inte så farligt men några gånger blir det, jag vänjer mig nog snart, det sägs ju att det inte är någon fara då de kan vända sig själv.
Avundsjuk är jag också då pappa har fått första riktiga skrattet. Jag som kämpat och kämpat för att få det där och så busar pappa fem minuter och så tjuter lillen av skratt. Ja ja, jag får väl bjuda på det då
Pruttar era barn mycket? Elias pruttar nästan jämt och det stinker. Alla säger ju att bebisar luktar sååå gott men Elias luktar mest prutt, hi hi. Som tur är så verkar han inte vara särskilt störd av det.
Justus sover bara på magen nuförtiden och det går jättebra. Har ingen kudde när han ligger så och så har han ansiktet åt sidan.
Idag har han pruttat en massa. Håller med om att det inte luktar så gulligt bebisaktigt då
Imorse vaknade jag av ett ilvrål.. Jacob har vänt till mage i sängen och blev skit förbannan när han inte tog sig tillbaka till rygg igen Men här finns ingen oro. Han är så pass stadig och kvävning är jag inte alls orolig för. Har tagit bort täcket så han bara sover med påslakan eftersom det är så grymt varmt i vårat sovrum.
Idag har vi fotat 4 månaders bilder (4 månader och 2 dagar gammal) Ska bli spännande att se dom sen
Nu ska vi ut i solen igen..