• Veronica med Max

Nyttiga tillbehör till grillat??

Det vore jättekul att få tips och recept på hälsosamma tillbehör till det grillade köttet nu när det grillas var och varannan dag. Jag viktväktar och har kört fast lite och vill gärna ha nya ideér. Vad äter ni till köttet?

Hälsningar Veronica
    mindreavmig.blogg.se

• Svar på tråden Nyttiga tillbehör till grillat??
  • k girl

Tomathalvor, majs, hela färska champinjoner, paprika, zucchini i skivor är jättegott att grilla. Vi brukar också grilla haloumi. Jag äter ganska lite kött när vi grillar, faktiskt. Annars kan du testa att grilla fisk - det är väldigt gott.

Vad gäller tillbehör är det gott och fräscht med till exempel melonsallad (blandad melon till exempel galia och honungsmelon) som man skär i tärningar. Dra över några tag med saltkvarnen och pressa lite citron över den. Blir bäst om den får stå ett par timmar.

• k girl

Jag brukar göra en potatissallad på färsk potatis, cocktailtomater i halvor, fetaost, ruccola, strimlad rödlök, rostade pinjenötter, olivolja, salt och peppar. Väldigt fräscht och gott.

• lalasmama

avokadoröra istället för andra feta såser
    sallad med isbergssallad, tomat, gurka, majs, paprika..
    eller ruccola, tomat, persilja, citron ist för dressing..
    istället för tex potatissallad..

• isisisis

Kör du GI kan du antingen "hotta upp" en burk vita bönor i tomatsås med lite sambal...
    Eller så kan du marinera Haricots verts i någon god marinad.
    Vitlök och olja och salt och peppar duger bra annars

• Sigrid

MELONSALSA
    Honungsmelon, i småbitar
    Sharlottenlök, finskuren
    Saften från citron
    Salt och svartpeppar

Blanda och servera till grillat!

Svar på tråden Nyttiga tillbehör till grillat??