• shitvadjaghatar

Gasolgrill på balkongen?

Jag är kanske världens löjligaste människa, men vågar man ha en gasolgrill på balkongen?

Jag ser framför mig att den ska explodera, att ungarna ska pilla på den så att det läcker ut gas.

Usch, vi skuller köpa en gasoltub i går och ha grillfest, det slutade med att jag fegade ur och vi köpte 4 engångsgrillar och la på den riktiga fina stora nya grillen.

HAHAHA, så jääävla stört!!

Vad säger ni?

• Svar på tråden Gasolgrill på balkongen?
  • mion

Grejen är väl att det kan ryka väldigt med dom så har du inga grannar som blir störda så.. grilla på...

• xenaa

vågar och vågar, bor man i hyreslägenhet och ska grilla på balkongen FÅR man inte ha sådan gill som man antänder.

Vill du grilla är Elgrill helt ok.
    det använder vi oss av

♥ Leo - o7 ★ Maximilian - o9♥ varmchocklad.blogg.se
  • Pumpkin

Vi har gasolgrill på vår balkong och det funkar fint! Det närmsta man kan komma "riktig" grillning utan att faktiskt elda på riktigt.

• mion

Våran granne skulle förra sommaren grilla med gasolgrill o hhermingud vilket liv det blev på en granne han trodde det brann o det rykte verkligen......

Jag har haft elgrill oxå o när marinaden/fettet rinner ner så bränns det ju upp o det ryker som 17...

Så jag köpte en vanlig grill o grillar på gården ist =)

• blommanigbg

Det var ett helt fint gammalt bostadshus med flera lägenheter som brann upp för att någon hade en gasolgill på balkongen för inte så länge sedan.
    Förresten så får man inte grilla på balkongen om man bor i ett flerfamiljshus..

• Pumpkin
    blommanigbg skrev 2009-05-21 18:32:53 följande:
    Det var ett helt fint gammalt bostadshus med flera lägenheter som brann upp för att någon hade en gasolgill på balkongen för inte så länge sedan. Förresten så får man inte grilla på balkongen om man bor i ett flerfamiljshus..
    Vad jag förstått är det upp till bostadsrättsföreningen (om man nu bor i BR) att avgöra vad som får inte får göras på balkongerna.
  • Mammut och Papput

Vi har en liten elgrill och köttet smakat tyvärr seg stubbe efter grillningen.

Vill gärna grilla på balkongen men vågar inte riktigt. Vi bor i ett långt trevåningshus med typ 20 balkonger längs hela långsidan. Vill inte jaga upp folk. Samtidigt som tanten under oss sitter och puffar (röker) på sin balkong vilket går direkt in i vårt vardagsrum (trots att fönster och dörrar och vädring är stängda).

Får man röka på balkongen så att grannarna störs så borde man få grilla. Jag bor ju på översta våningen också. Jag äääälskar doften av grillat och dreglar redigt direkt någon gör det i närheten. Grannarna brukar ta kolgrillen en bit upp mot skogen och stå där men då lämnnar de grillarna där också över vintern och de är varma och inte kan flyttas och de vandaliseras osv osv...

• k girl
    xenaa skrev 2009-05-21 16:32:09 följande:
    vågar och vågar, bor man i hyreslägenhet och ska grilla på balkongen FÅR man inte ha sådan gill som man antänder.
    "Förresten så får man inte grilla på balkongen om man bor i ett flerfamiljshus.."

Det beror på var man bor. Det finns inget generellt grillningsförbud på balkonger. Däremot kan räddningstjänsten eller hyresvärden utfärda grillförbud. Vi bor hos en privat hyresvärd och här är det helt ok att grilla på balkongen.

www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgfdata/2007/03/documentList/documentList20070329_090916377/documentList20070329_090916377
  • Tecken

Jag hade definitivt inte skaffat mig något annat än en elgrill att ha på balkongen. Jag har heller aldrig bott någonstans där det varit tillåtet att ha någonting annat än elgrill på balkongen. Kolla vad som gäller först! Här får du två länkar med lite info:

www.hyresgastforeningen.se/eprise/main/hgfdata/2007/03/documentList/documentList20070329_090916377/documentList20070329_090916377

www.srv.se/templates/SRV_Page____21375.aspx

Svar på tråden Gasolgrill på balkongen?