• närtvåblirtre

Plattmage på tre veckor?

Jag skulle behöva lite råd och tips. Det är såhär att om ungefär 3 veckor lite drygt. Tar jag studenten.
    Jag skulle gärna vilja ha fin och plattmage tills dess. Jag är inte alls tjock, verkligen inte. Jag har bara en liten putmage som jag gärna skulle vilja få bort.
    Jag väger ca 53kg är 1.55cm lång så jag ligger ju på normalt BMI.
    Jag har magrutor, det känner man. Men hur får man bort fettet runt magen på snabbaste sättet. Tror ni att jag hinner de till studenten?

Vet ni några bra träningsknep?
    Hur håller man motivationen uppe?
    Är de någon som vill som jag så vi kan kämpa tillsammans och peppa varandra?
    Skulle vara bra att ha en träningskompis som verkligen vill de man själv vill.

Har ni några råd med tanke på kost och motion så kom gärna med dom. Jag behöver alla råd jag kan. Känns som att den motionen jag gör inte funkar, för de händer inget. :(

Jag går ut och går/joggar, gör situps, massa magövningar, ryggövningar osv...

HJÄLP, innan jag blir tokig :)

• Svar på tråden Plattmage på tre veckor?
  • Ariel o Melodys Mom

Spring till gymmet o haffa nån med snygga magrutor o få dem att visa den ultimata magmuskelmaskinen.

• Micke54

Ät mindre träna mer så enkelt är det. Magrutor får du av att få bort fettet.
    Tokbantar du tappar du säkert en hel del i vikt men det mesta kommer vara vatten.

Du borde kunna göra dig av med 1-1.5 kg på tre veckor men om det försvinner runt magen eller någon annanstans på kroppen går ju inte att säga.

• Ariel o Melodys Mom

Ett annat bra knep är att ALLTID gå runt o dra in magen. Då använder du magmusklerna och får plattare mage. Tro mig, jag har testat!!!

• närtvåblirtre

Ja jag har försökt börja äta mindre också har jag börjat gå ut å gå/jogga en timme ungefär varje dag, sen lägger jag till situps och andra övningar.

Men borde man inte kunna börja dagen med ca 50 situps, eller blir de fel då?
    Måste man typ ut å gå före eller något?

Kom med mera tips :)

• Micke54

Du hinner inte bygga några märkbara muskler på tre veckor det enda du kan påverka är att du kan gå ner lite fett.
    Träna på din hållning det kan hjälpa dig att fuska lite. Ät lite mindre och träna hårt mer kan du inte göra.

• närtvåblirtre

Nej, fan heller. Magrutor är jag inte ute efter nu. Verkligen inte! :)
    Vill bara få bort lite fett så magen ser liksom mer plattare ut, mer fin. :)
    Men jag får träna på hållningen, den är inte så bra faktiskt. Jag sitter som en soffpotatis hela tiden. Skit fult :P
    Så de kan jag ju börja ändra på :)

• tulinas

Gladpack. Be nån plasta in din mage hårt! Nee ja skoja vet inte hur du ska göra..

Svar på tråden Plattmage på tre veckor?