God sås till grillad kyckling...
Jag skulle vilja ha ett gott recept på en god sås som passar till grillad kycklingfile...kall eller varm spelar ingen roll, men det ska vara ganska enkel att göra.
Jag skulle vilja ha ett gott recept på en god sås som passar till grillad kycklingfile...kall eller varm spelar ingen roll, men det ska vara ganska enkel att göra.
Knorr har dressingmixar, en heter vitlök, och blöanda med creme fraiche så har du en supergod sås! Brukar ha den till bakad potatis, grillad kycklingfilé och sallad. =)
jag brukar göra en med antingen pesto eller fetaost/basilika till. båda väldigt enkla. nåt som kan passa?
mera röror än såser iofs och båda är kalla för övrigt.
Creme fraiche och sweet chilisås, enkelt och gott.
Creme fraiche, grov svart peppar och kalvfond, låt koka ihop. Supergott till det mesta i kött/kycklingväg. Om du vill ha en liten mildare/barnvänligare sås blanda i lite matlagningsgrädde.
Den är jätte god, vi har den till mycket. Vill du ha receptet mer ingående, inboxa mig.
Vitlöks och basilika fetaoströra (kall)
200 gram fetaost (ej i olja utan ?torr?)
1 burk creme fraiche (går bra med lättvarianten men jag brukar ta vanlig)
2 -3 vitlöksklyftor (eller så lite/mycket man vill..)
Färsk basilika, jag brukar ta nästan hela krukan
Dela fetaosten i bitar, hacka/klipp basilikan lite, pressa vitlöken och så mixar du alltihopa i en bunke. Jag brukar använda min stavmixer.
Oj oj oj....här blir många grillkvälla med goda såser ser jag...Alla ska sparas och provas.....(...ja utan den med pesto....kanske..hehe.. ) Sitter ju och blir hungrig på kvällskvisten ju....