• mia20

konfirmations present????

ska på konfirmation och har ingen aning om vad man ska ge, tjejen i fråga är inte så intresserad av vanliga smycken.. så det komplicerar det hela. så nu har jag ingen aning om vad jag ska köpa.
    så ge mej en massa förslag..

• Svar på tråden konfirmations present????
  • EmelieSvensson

Jag ska på konfirmation på söndag.. Killen som ska firas får av mig och sambon chips och dipp skålar från Bruka design. Jättemycket fina färger som passar till alla, även om dom inte är sugen på att få flytta-hemifrån-saker ännu. Det är prylar man kan använda redan nu och det är ingenting man tröttnar på.
    Jag en popcorn skål av samma märke när jag konfirmerades och den används flitigt :) (6 år sedan)
    Jättesnyggt också när man fyller chips skålen med chips och klär allt i cellofan :)

• Amazina

Jag tycker det är så synd när man får "typiska" presenter vid högtider. Tänk halsband med kors på konfirmationen, troll med studentmössa på studenten, armband med namnet ingraverat till dopet mm mm. Det är möjligt att det bara är jag som har den åsikten och att många tycker det är ett fint minne... Men jag tycker det är lite fantasilöst och risken att få många likadana grejer ökar.

Chipsskålarna som Emelie skrev om var väl en jättebra idé. problemet med konfirmation är ju at personen ännu inte är på väg att flytta hemifrån så för mycket prydnads- och nyttosaker är ju svårt. Hur ser personens rum ut? Finns det behov av coola tavlor eller andra grejer? Har hon en bra klocka? Biljetter till något kul?
    Ska fundera lite till...

• mammamutilltre

Jag håller med Amazonas tycker ung lika om presenter jag skulle med tycka ett det kanske är roligare med nån biljett till nåt eller presentkort eller någon upplevelse.

Svar på tråden konfirmations present????