• KramKalas

Folsyra - vilken sort?

Jag har ju förstått att folsyra är bra att ta redan innan man blir gravid. Men nu är jag i vecka 7+5 och ska börja äta. Men va ska man välja? Finns det rena folsyra tabletter eller ska man välja en sån multivitamin? Hur mycket folsyra behöver man få i sig dagligen?

• Svar på tråden Folsyra - vilken sort?
  • jagälskarallaminabarn

Jag knaprar Mitt val Kvinna (multivitamin) som finns på Apoteket, gjorde det även när jag väntade tvillingarna och bm som jag hade då tyckte att det var ett bra val. Titta på nedanstående länk så ser du exakt innehåll i dem:

www.recip.se/index.php

M V H

Ulrika

• Bibabba

Det går bra med vilket som. Man behöver 500 mikrogram eller vad det nu är för enhet/dag. Det får man i en tablett Folsyra eller 2 tabletter Mitt Val Kvinna.

Mamma till 2-åring
  • Lortdocka

Jag vet inte vad Bm säger om mina tabletter (ska på inskrivning i mitten av juni) men jag äter femibion - folsyra. Köpte på Apoteket. Speciellt tillskott av folsyra (och folat) för kvinnor som försöker bli eller redan är gravida, för upp till 12:e grav. veckan.

• bebis00

jag är mitt val kvinna 1tabl om dagen då barnmorskan sa att det räckte men tanke på att man äter andra saker som det finns folsyra i!!

• Jkpg Deluxe
    bebis00 skrev 2009-05-26 19:53:12 följande:
    jag är mitt val kvinna 1tabl om dagen då barnmorskan sa att det räckte men tanke på att man äter andra saker som det finns folsyra i!!
    så tänker jag med, att 1 om dan räcker, man äter ju mat också!! :)
Svar på tråden Folsyra - vilken sort?