"Vuxen kudde" för barn
Hej. Undrar om ni vet någon bra kudde för barn som snart är 2 år? Har hört att IKEA har någon, men kommer inte ihåg vilken det var...de har ju några att välja mellan...!
Tacksam för svar!
Hej. Undrar om ni vet någon bra kudde för barn som snart är 2 år? Har hört att IKEA har någon, men kommer inte ihåg vilken det var...de har ju några att välja mellan...!
Tacksam för svar!
vår son nu tre år har haft vuxenkudde länge eftersom hansnurrade så att den lilla babykudden låg överallt utom under huvudet. Tror inte man behöver ha någon särskilld sort bara den inte är för tjock. Han fick en av våra som var lite urtvättad. Däremot tycker jag att det är ett krav att kudden går att tvätta i maskin för det kan bli både kiss och kräk på dem. Köp några roliga örngott så blir det lite kul. Sonen älsakr sin nallepuh så att jag får muta honom för att få tvättta den.
Tack så mycket för svar! Då kollar jag om jag hittar någon bra kudde bara...Roliga örngott blir nog inga problem, åker till Ullared på söndag!!!
Ha en bra dag!
Mina barn har också haft stora kuddar från ca 2 års ålder. De har 90 cm breda sängar så de har två kuddar var, en dunkudde och sen varsin kudde från Ikea.
De verkar ha bytt namn på alla sina kuddar nu, så jag vet inte vilken modell som våra motsvarar tyvärr. De var iallafall i vadd, och ganska låga och passade om man sov på mage/sida.
www.hemtex.com/sv/Start/Sovrum/Tacken-och-sovkuddar/Syntetkuddar/Syntetkudde-Celebration-lagmjuk/
Denna Kudde köpte jag min snart 2,5 åriga dotter. Den kändes mjuk och skön och samtidigt inte alltför hög.
Har en Ikea kudde till sonen, har haft den länge fast köpt nya,
Ikeas plattaste för magsovare, han sover härna på mage med, han har en tempurkudde med som han somnar med ibland men byter ut den när han somnat mot den platta
Tack snälla för alla svar!! Nu e det bara att slänga sig ut i kuddjungeln!!
jag har 2 st småkuddar i sänge- som hon hade som bäbis i hennes säng. har en för måga å dra med sig kudden å ligga under så vi kör på små lätta här
är bra sen i våran säng har hon en vanlig vuxen kudde som var min...