• Nelly08

Någon som bor i botkyrka?

Någon som bor i botkyrka som har fått barn 08 som vill ses?

• Svar på tråden Någon som bor i botkyrka?
  • evita

jag bor i tullinge och har 3 barn... 5½ år, 2 år och ett år...
    vart bor ni?

• Nelly08

Vi bor i Alby och har en son på 7 månader. Är du mammaledig?

• evita

Ja, jag är mammaledig med Valentin som precis fyllt 1... Jobbar dock fredagar, för att dryga ut föräldraledigheten lite... Oliver 5½ år och Elliot 2 år går på dagis...

Vad brukar ni göra på dagarna?

• Nelly08

Vi brukar vara ute mycket gå på promenader. Vi brukar också vara med farmor och farfar också de bor ganska nära. Ni då?

• evita

vi går på öppna förskolan, träffar vänner... har åxå nära till farmor så hon är med mycket...

• Nelly08

Jag har funderat att gå på öppna förskolan men jaag känner mig osäker. Han kanske är för liten eller? Det finns speciell tid för barn 6-12mån. Vad brukar man göra där?

• evita

jag har gått med mina till öf från att dom varit någon månad eller så...

för barnen är det jättemycket att titta på, både barn som leker och leksaker... och för mej är det en chans att träffa andra vuxna...

med min minsta har jag aldrig kunnat gå på den tiden, eftersom jag har en som är 14 månader äldre... vi går helst på öf i storvreten, trots att det finns en i tullinge åxå...

• Nelly08

Jag kanske ska gå dit nästa vecka. När började din minsta sova hela natten? Min vaknar 1-2ggr fortfarande och han är 7mån men det kanske är tänderna.Han har fått sina två första tänder.

• evita

min minsta och mellersta har alltid sovit hela nätterna... den äldsta däremot vaknade för välling tills han var 1½ år, ungefär... det är så olika...

• Nelly08

Han börjar sova nästan hela natten nu men han vaknar runt 6 och då e jag ibland trött men så e det.

• evita

sånär min minsting åxå... klockan sex tycker han det är dax att gå upp och leka... spelar ingen roll hur man mörklägger och försöker... ska se om vi kan förskjuta natten lite till sommaren... 8 vore ju skönt att få sova till... dom andra två har sovit till niotiden i alla fall...

Svar på tråden Någon som bor i botkyrka?