• ChristiansFru

Minskad Hårväxt på benen- Flicka?

hej!

Jag har alltid haft mycket hår på benen som växt snabbt, nu under graviditeten (är i vecka 26) så behöver jag knappt raka mina ben alls, det tar jätte länge för håret att växa ut igen. Har hört att detta skulel tyda på en flicka i magen, nån som haft det likadant o som fick flicka?

berätta gärna hur det var för er!

• Svar på tråden Minskad Hårväxt på benen- Flicka?
  • snarret

Låter som hittepå. Det brukar allt sånt vara.

• Sweden

Jag behovde bara raka benen ett par ganger under min graviditet och jag fick 2 pojkar

• Wirre

jag fick en av varje och jag behövde inte heller raka benen många gånger under grav.... tror det har med hur många man får och inte könet hihi

• ChristiansFru

aha, konstigt, har hört att det skulle vara för att man har mer östrogen i kroppen. hmmm...skönt att slippa raka så ofta är det iaf :)

ingen mer som kan berätta hur det var för dem?

• MiaÅRoger

jag vet att jag väntar en flicka och håret växer ovanligt långsamt faktiskt så det kanske stämmer, men det kan ju vara från fall till fall för det är många andra myter som inte stämmer på mig.

• GullpuckotMe

mitt hår på benen växer med supersakta.. har två töser i magen. men jag tror ändå det e en myt..

• ChristiansFru

ok, på er verkar det ju stämma iaf. ska bli kul o se om det stämde på mig. har en känsla av att det är en flicka, men det få man se...sjukt att man blir så nyfiken! känns att man inte orkar vänta tills den komemr ut haha. dom kollade på UL två gånger men båda gångerna såg man inte. Otur..

• Minxy

Mitt hår på både benen och under armarna slutade växa helt och hållet när jag väntade sonen. Mycket praktiskt

***S+M=L***
  • Tofu

Vid min förra graviditet blev jag mer eller mindre hårlös på benen - jätteskönt! :) Det blev en pojke.

Nu har jag precis lika mycket hår som vanligt och måste raka dem varje dag. Väntar en liten tjej.

Lustigt, mina graviditeter har hittills stämt på alla myter om vilket kön det är. Detta hade jag dock inte hört talas om.

• 3 barns mamma84

Kallas för HORMONER I KROPPEN inget annat

Själv hade jag inget hår alls på mennen eller vaginan när jag födde pojke&flicka

• Elindahl

När jag väntade min son så växte håret på benen som ogräs. Denna graviditet är det som vanligt eller lite saktare.. vet ej vad de är för kön!

• Maiko
    Elindahl skrev 2009-05-27 00:20:03 följande:
    När jag väntade min son så växte håret på benen som ogräs. Denna graviditet är det som vanligt eller lite saktare.. vet ej vad de är för kön!
    Samma här! det växer snabbt som ogräs, får raka benen ofta nu.
  • CaKeNoRu

När jag väntade min dotter så hade jag VÄLDIGT mycket hår överallt..Och har inte det i vanliga fall..

Svar på tråden Minskad Hårväxt på benen- Flicka?