• marjalena

Sola solarium med brun-utan-sol?

Jag köpte Amelia igår och fick med en selftanning-servett som jag såklart var tvungen att prova. Jag smörjde in armarna och benen, resultatet blev väl sådär....

Jag hade tänkt att sola solarium idag, men är det någon som vet ifall det är ok att göra då man är brun-utan-solad?

• Svar på tråden Sola solarium med brun-utan-sol?
  • AlvaLovisa

Borde inte vara några problem, bus färgar bara in det yttre hudlagret och har ingenting med pigmentet att göra, skyddar därmed inte heller mot solen/solariestrålar...

• marjalena
    AlvaLovisa skrev 2009-05-22 09:32:32 följande:
    Borde inte vara några problem, bus färgar bara in det yttre hudlagret och har ingenting med pigmentet att göra, skyddar därmed inte heller mot solen/solariestrålar...
    Så du tror inte att man blir ÄNNU mer flammig än vad jag redan är då? Missade visst på något ställe, så det ser ut som om jag har värsta pigmentfläckarna nu
  • AlvaLovisa
    marjalena skrev 2009-05-22 09:34:09 följande:
    Så du tror inte att man blir ÄNNU mer flammig än vad jag redan är då? Missade visst på något ställe, så det ser ut som om jag har värsta pigmentfläckarna nu
    Nope, det ska man inte bli Prova att ta en bodyscrub och gnugga extra mycket på de värsta fläckarna, fungerade på mig när jag blev orange i ansiktet en gång
  • marjalena
    AlvaLovisa skrev 2009-05-22 09:37:57 följande:
    Nope, det ska man inte bli Prova att ta en bodyscrub och gnugga extra mycket på de värsta fläckarna, fungerade på mig när jag blev orange i ansiktet en gång
    Testade att skrubba med en skrubbvante i duschen nu, det blev lite bättre iaf. Tack för tipset!
Svar på tråden Sola solarium med brun-utan-sol?