• Ani08

V35 & stenhård mage, ngt på gång?

Närmar mig slutet av v35 & känner mig helt plötsligt TOKGRAVID!
    Magen är nästan konstant stenhård vilket gör livet lite jobbigare, tex att försöka sova (eller bara att andas normalt..)

Ngn som känner igen sig? "Brukar" det bli så här när det närmar sig BF?
    Jag antar att det är helt naturligt men kan ändå vara skoj att veta om ngn annan känner likadant!

• Svar på tråden V35 & stenhård mage, ngt på gång?
  • sandraa21

hej hej är också i v 35 har haft detsamma nu i ca 1 vecka magen är så hård att du kan inte ens rubba den i mm.
    och det är hela tiden det är inta för sammandragningarna.
    Undrar också vad detta är?

• Puffy

Har precis gått in i v 37 och känner lika som ni. Började för 1-1½ v sen. Min gissning är att det helt enkelt börjar bli jäkligt trångt därinne!
    Bebben trycker upp mot revben och typ solarplexus så jag har ont mest hela tiden. Börjar bli något less nu... Skulle inte göra mig nånting alls om den ville titta ut nu, men man kommer väl förmodligen gå över ett par veckor bara för det... :/

• Ani08

Jo, visst börjar det nog bli trångt där inne, vore väl konstigt annars!
    Min trycker dock inte på uppåt utan bara neråt(!) Knappast skönt det heller men då känns det iaf som att den är "på väg på rätt håll"...
    ..jobbigt om den tänkte hålla på med det fram till v42........

• Puffy
    Ani08 skrev 2009-05-22 14:55:27 följande:
    Jo, visst börjar det nog bli trångt där inne, vore väl konstigt annars! Min trycker dock inte på uppåt utan bara neråt(!) Knappast skönt det heller men då känns det iaf som att den är "på väg på rätt håll"... ..jobbigt om den tänkte hålla på med det fram till v42........
    Ja skönt för dig att den är på väg åt 'rätt' håll! Jag håller på att få spunk av det här onda... är på skithumör idag, känner mig deppig och vill bara äta. Beror nog på att jag har ont. Men det lär väl bli värre innan det är över!
    Har två nätter i rad nu haft riktigt ont i samband med sd, ont i hela magen och molvärk i ryggen, men bara på nätterna som sagt. Inget ni känner igen er i?
  • Ani08

..jo, att vara på (omotiverat) kass humör & bara deppa/gnälla känner jag igen..
    Förutom att jag vaknar varje gång jag ska vända mig (hugger till i underlivet) så funkar det faktiskt förvånadsvärt bra att sova!
    Hoppas att det snart går över för din del!

• CaCC

Jag är i vecka 35+6 idag och jag har haft sånna sammandragningar så magen är stenhård mest hela tiden sen vecka 27. Har nu de senaste 2 veckorna fått mer och mer ont, som mensvärk och ont i rygg och mer och mer tryck neråt.

• Hicks

Jag har också börjat få en mage som är stenhård jättelänge, inte som vanliga sammandragningar som går över efter nån minut.
    Särskilt på nätterna, den är helt stel varje gång jag vaknar (vilket är ofta) och det går inte över.
    Konstigt.

• Chokladpinglan

Ja, magen blir stenhård mot slutet och det känns som man har ett stort bowlingklot som man går och bär runt hela tiden..

(¯`°?.¸♥ ~Pyret är beräknad till 6 Juni~♥¸.?°´¯)
  • Ani08

I mitt fall handlar det inte om sammandragningar, bara att magen är just som ett stort bowlingklot!
    Håller med Bellbell000 om att det är mest påtagligt på natten!

• Hicks

Men det är så obehagligt. Det är omöjligt att ligga bekvämt och det känns inte som att det är helt rätt att livmodern är så spänd. Eller är det helt normalt såhär i slutet (v36+2 idag)?

• snutte

Samma sak här, känns inte som sammandragningar eftersom magen fortsätter att vara sa hard hela tiden, som nagon sa; ett bowlingklot. Jag tycker det känns lite obehagligt, som om bebisen kommer att komma ut genom skinnet typ... fast det ska inte vara farligt alls iaf.

Svar på tråden V35 & stenhård mage, ngt på gång?