• Kulta17

Bojkotta nya restaurangen på Hansa i Malmö

Såg och hörde idag hur ägaren på en nya restaurangen på Hansa Kompaniet i Malmö (samma man som äger Normas Deli i källaren och som är känd för att inte gilla barnfamiljer) var oerhört otrevlig mot en familj som satt vid ett av borden på dennya restaurangen. Mormorn i famijen satt med en 2 - 3 månaders bebis i famnen som var helt tyst. Ägaren säger till familje att man får inte ha barnbagnar i restaurangen (det fanns ingen barnvagn där just då) och då de ifråga sätter det han säger kommer det fram att det är barnet som inte får vara i restauragen!! Det var förövrigt nästan tomt i restaurangen så det fanns inte en chans att de "störde" någon.

Att restaurangägare ibland kan tröttna på gäster som inte har vett att uppföra sig, kan jag förstå, men inte är det rätt att dra alla över en kam, barnfamiljer eller inte.

Här ska det definitivt INTE ätas.

• Svar på tråden Bojkotta nya restaurangen på Hansa i Malmö
  • Cecci78

Meh, då får han ju sätta upp ett plakat vid ingången att inga barn får följa med in! Stor och rejäl skylt typ vägmärke med bebis överkorsad undras hur många gäster han får sen då, *morr*

• Ceci L

Var faktiskt där idag (gick endast förbi) och läste på en trevlig skylt dom har satt upp!!!

Inga barnvagnar är tilllåtna och INGA barn som inte kan sitta eller gå själv får vara i restaurangen! Blev så oerhört förbannad o ville gå o ge dom en smäll på käften!

• kärålajn
    Ceci L skrev 2009-05-29 01:09:09 följande:
    Var faktiskt där idag (gick endast förbi) och läste på en trevlig skylt dom har satt upp!!! Inga barnvagnar är tilllåtna och INGA barn som inte kan sitta eller gå själv får vara i restaurangen! Blev så oerhört förbannad o ville gå o ge dom en smäll på käften!
    Whaat!??
    Är dom seriösa!!?
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Ceci L

Ja väldigt seriösa!!

Jag tycker att det e helt bisarrt att nu när man skaffat barn att man inte ens kan gå o äta var man vill. Det är en MÄNNISKA inte ett djur... jag hade förstått om dom inte ville ha hundar o dylikt i en restaurang men ett barn. Riktigt SJUKT

• kärålajn
    Ceci L skrev 2009-05-29 01:21:25 följande:
    Ja väldigt seriösa!! Jag tycker att det e helt bisarrt att nu när man skaffat barn att man inte ens kan gå o äta var man vill. Det är en MÄNNISKA inte ett djur... jag hade förstått om dom inte ville ha hundar o dylikt i en restaurang men ett barn. Riktigt SJUKT
    Ja och ska man vara petig så ger väl barn som kan sitta själva å gå MER liv ifrån sig än små som inte hunnit dit än?
    Sak samma, det är fel, fel, feeel i vilket fall som helst!
    ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Spicy Women

Anmäl det till DO.
    Det är snudd på rastiskt.

• Grätchen
    Spicy Women skrev 2009-05-29 01:26:34 följande:
    Anmäl det till DO.Det är snudd på rastiskt.
    På vilket sätt är det rasistiskt?
    Är  barn en egen liten ras?
  • Ceci L

Anmäl det till DO.Det är snudd på rastiskt.
    är kanske korkad nu men vad är DO?
    och Ja barn som springer runt o skriker måste vara jobbigare än ett litet spädbarn som oftast bara sover när dom ligger i sina vagnar
  • Spicy Women
    Grätchen skrev 2009-05-29 01:28:33 följande:
    På vilket sätt är det rasistiskt?Är  barn en egen liten ras?
    Nu tänkte jag så här om de hade satt upp en skylt inga svarta eller muslimer är välkomna då är det rasistiskt. Det var mer en parantes.
  • Spicy Women

Ceci L skrev 2009-05-29 01:29:09 följande:

är kanske korkad nu men vad är DO? och Ja barn som springer runt o skriker måste vara jobbigare än ett litet spädbarn som oftast bara sover när dom ligger i sina vagnar
    Diskrimeneringsombudet.
Svar på tråden Bojkotta nya restaurangen på Hansa i Malmö